Mamma hur mycket kostar en hund?

8-åringen sparar till en egen hund. Rasen "mellanpudel" är den som står högst på listan. Hon läser modfälld annonsen som står i Gotlandstidningen att det finns "endast en mellan och en toypudel kvar".  Nu är det ju så att vi ingen pudel ska ha i huset just NU! Vi/jag har sagt att när hon blir 10 år och själv kan ta hand om den, då kan hon få köpa en egen hund OM hennes genuina djurintresse finns kvar då. Hon fick ju en kanin ju, va är det för fel på den? Fast jag erkänner att kaninhoppning inte går att jämföra med agility, faktiskt.
Hur som, 8-åringen hämtar alla sina sparpengar och räknar och räknar. 1 582 riksdaler!!  Oj, så duktig du är, för det är hon ju. Jag ritar upp en hund på ett papper och säger att jag ska betala halva (när hon blir 10 år) och då har hon faktiskt lyckats spara ihop till huvudet nu. Jag trodde att hon skulle bli glad men.....jag förstå nog inte riktigt. Hon säckar ihop på golvet och gråter att hon ALDRIG kommer att få ihop pengar så det räcker.  Men, tänker jag, det är tur att hon inte fått ihop mer pengar,  för då skulle vi nog vara pudelägare nu.
image11


Kommentarer
Postat av: Den Där Tonåringen

Dottern nummer 1 kan lägga till att sålänge jag lever här kommer ingen puddel hit !? NEJ TACK :D JAG VILL INTE HA DET ;) NO NO NNO !

2007-12-10 @ 17:17:40
URL: http://dottern.blogg.se
Postat av: Isaks matte

Tala om för unga fröken att vissa tillåter att man köper hund på avbetalning, och att den äldre fröken inte skall vara så no no. Alla pudlar är ju
olika till sättet hoppas jag, efter att ha träffat min mammas galna hund.

2007-12-11 @ 10:56:53
Postat av: Pernilla Grauning

Lilla Robyn, jag ska komma ihåg att ge dig ett bidrag nästa gång vi ses. Jag ska kolla om jag inte kan få fler att ge ett bidrag. Klart att du ska ha en pudel. Pernillas Klipp&klapp, måste ju ha något att träna på.

2007-12-11 @ 12:58:14
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0