En mammas analys

Tonåringen håller på att bli kär, tror jag. Måååånga killar existerar i hennes bekantskapskrets men det är inte ofta som det blir något annat än just kompis av bekantskaperna. Hon är livrädd för att bli sårad(tror jag) och efter sommarens romantiska dagar som slutade med att objektet i fråga flyttade till fastlandet, tar hon det väldigt lugnt. Killarna raggar och flörtar men hon bara njuter av att stå i centrum och ingen lyckas komma innanför fasaden.

Likadant är det med Unge Herr E. Har inte träffat honom, men det pratas mer om honom än om någon annan. Herr E är uppenbarligen intresserad men tonåringen "vet inte vad hon vill". Han har väntat tåligt och under tiden har de umgåtts myyyycket. Nu verkar det som om husets tonåring har bestämt sig, eller möjligen släppt efter lite och låtit känslorna tala. Hon har en sån där stjärna i blicken när hon pratar om Herr E, nämligen. De har planerat att de ska träffas och "umgås" hela helgen i  Herr E:s inackorderingslägenhet. Den delar han med två andra men då de är hemma hos föräldrarna ska E och tonåringen ha en "mys helg". Undrar vart det kommer att sluta? Skulle inte förvåna mej om tonåringen kommer hem efter helgen och svarar på min fråga " Nej, nej, vi är bara kompisar".

Gud hjälpe mej och någon knystar ett ord till henne om att jag skrivit dettta!!!!!


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Men tror du inte att hon läser detta??!?!? Tycker att hon låter väldigt förståndig, man behöver inte ha så bråttom sa hon som gifte sig när hon var 19 ;) (men det håller än 35 år senare)

2007-11-15 @ 09:58:10
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: JennyPenny

Tänkte samma som Birgitta, läser inte hon här? Har du lyckats hålla den hemlig för henne?

2007-11-15 @ 10:57:10
Postat av: Pernilla Grauning

Äntligen har jag läst i din blogg. Jisses vad du är flitig med att skriva. Hoppas att det går bra att jobba. Vi har just kommit hem till ett snöigt Gotland. Skönt att vara hemma. Mamma säger att hundarna inte har saknat oss ett dugg.....det vill jag nog inte tro på. Ha det bra. Kram

2007-11-16 @ 22:42:30
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi
Postat av: Tonåringen själv =)

Tack Bigitta :) jag är allt förståndig , ni ska bara höra MIN MAMMAS ungdomsäventyr ... Oj oj oj , puhh , ska nog skaffa en blogg och skriva om min mamma snart , för det verkar som om jag kommer med i varje lilla blogg här , eller vad tycker ni ?

Hm
, Herr E det var ngt nytt , hm , och hur kom jag hem efter helgen mamma ? Jo du känner mig , det blev inget mer , men som sagt BIGITTA SÄGER ATT JAG ÄR FÖRSTÅNDIG , Älskar dig Mamma

2007-11-18 @ 18:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0