Nästan gratis!

Jag hade inte tänkt att jag skulle göra det i år. Jag hade verkligen bestämt att det fick vara bra med dem som jag/vi redan har. Men så gick jag in på billiga Rusta. Strosade runt lite bland hyllorna. Balsam, schampo och ytterligare ett rött blockljus hamnade i korgen. Så stod jag där. Tänkte att, nej, det finns inget nytt, för de har ju samma saker varje år, eller hur? Men mina fötter steg i alla fall in bland julgranshyllorna. Tittade på tomtarna som är SÅ söta och log för mig själv. Tänkte att det är tur att jag är ensam. Både tonåringen och åttaåringen blir helt galna när jag "bara ska titta lite på julsakerna". Maken följer inte med mig på Rusta över huvudtaget. Nu tror alla att jag kommit hem med en tomte, men NEJ, där har ni fel. Ingen tomte, jag gick förbi allihop. Rundade hyllan och kom till julgranskulorna. Åh, dessa underbara kulor som glittrar och är så vackra. Jag höll i ett par lila glaskulor som var helt bedårande men så fick jag se dessa. Genomskinligt glas som är öppet på ena hållet och där inne finns en liten fin gran. De såldes två och två och i den andra kulan fanns en snögubbe. Vem kan motstå? I hyllan under fanns liknande, men med en färg glad gran och i den andra en tomte. 
Det jobbiga kommer när jag måste bekänna för Maken att jag köpt fyra nya julkulor.  Han tittar ointresserat på mina fina fynd och säger " jaha, och vad kostar dem då?"
Jag skyndar mig att svara " Rusta, nästan gratis".

image4

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Har du fått tomtar på loftet kanske??? ;) Vi har rena julstämningen här i Hälsingland med 4 grader kallt och drygt 1 dm snö! Hurra, fram med snöskotern!!!!

2007-11-10 @ 08:37:57
URL: http://www.kamelens.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0