Teletubbiesland

image283

Trodde nästan att jag kommit till Teletubbiesland när jag tittade ut i morse. Först ser jag två kaniner, vilda, som hoppar runt i vår trädgård. Sen kommer två ekorrar farande i grannens granar. Vi bor ju med hus runtom på alla sidor så det tillhör inte vanligheterna att det skuttar vildkaniner på vår tomt. Vildkaninerna har nog upptäckt att det finns en fin, snygg kaninhane som bor hos oss. Cocko kommer dock inte att ställa upp som partner till någon ny koloni. Han är som tur är, vaccinerad mot både myxomatos och gulsot, som är fruktansvärda kaninsjukdomar med dödlig utgång. Men vilda kaniner kan ändå smitta tamkaniner med sjukdomar. Jag önskar att de håller sig i skogen.

image285
Bilden är av dåligt kvalité. Den är tagen genom fönstret.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Ja lite avis ha ha solen försöker tränga emellan grå molnen här men det ser tufft ut ..Är det mycke vildkaniner hos er?

2008-04-10 @ 11:55:15
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: evans

Vi brukar ha älgar runt knutarna... Fast det händer tack och lov inte så ofta. Grävling hade vi också, men den jagade katten bort :)

Jodå, snön ska nog smälta här också. Tids nog.

2008-04-10 @ 14:32:24
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: MO

Rena djurparken ju...Kul att se "vilda" djur som vågar sig fram. För ett par helger sen hade vi en rovfågel (typ vråk, falk eller nåt..) som satt på vårt staket, jag hann fota men det går inte att se så bra vad det är...kram

2008-04-10 @ 19:37:57
URL: http://www.medaljongen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0