En värld som kan vara svår att förstå sig på.

Denna helg stavas H U N D U T S T Ä L L N I N G.
Det var för ungefär elva år sen som jag steg in i denna speciella värld. Ringar som är fyrkantiga, termer som är i det närmaste oförstå bara för den som inte har varit med tidigare. BIS, BIM, CK, CACIB är bara några termer som jag då, för elva år sen, inte hade en aning om vad de betydde eller innebar.

Idag är utsällaren 9år.
Bilden är tagen 2002.  Hunden heter Selma och är en släkting till mina hundar. Det är nioåringen som är handler.  

Nu är det annorlunda. Jag blev en i gänget runt den fyrkantiga ringen och har lyckats lära mig det mesta om hur det fungerar och det är så jätte kul! Att får umgås med folk som har samma intresse som jag, att få vara fåfänga och fixa och putsa på våra fyrbenta älsklingar så att de blir så vackra. Sen att få glädjas över någons framgång eller få gräma sig över hur dåligt det gått och varför. Det spelar ingen roll vem i gänget som fått framgången eller rosetten, det är sammanhållningen och allas glädje som är det viktiga för mej.

Juniorer som poserar inför en fotografering till en bok.                      
Här poserar ett gäng Juniorer inför en fotografering till en bok som Mia Sandgren har skrivit. Det är min tonåring som står som första ekipage tillsammans med sin Marwin.

En bok om att visa hund på utställning av Mia Sandgren.
Bokomlaget.


Den här helgen kommer vi inte bli så många i "vårt" gäng och det är tråkigt. Själv deltar jag inte med någon egen hund. Puma får stanna hemma och ta det lugnt.  Men jag har blivit ombedd att visa två hundar. Ni kan inte ana vilken ära det är att bli tillfrågad om man vill vara Handler, som det heter. Jag ska göra det roliga jobbet och visa en hane och en tik och jag hoppas verkligen att jag håller motten och gör jobbet så proffsig som jag vill att det ska vara.

Vår gamla hund Marwin och tonåringen som poserar inför en bokfotografering.
Återigen en äldre bild på radarparet Marwin och tonåringen. Marwin finns tyvärr inte med oss längre men han lever i våra hjärtan.

Kommentarer
Postat av: Robyn

Ha, ha där var jag ung där!

2008-08-29 @ 11:43:26
Postat av: Ann

Tjusiga bilder gumman! Den är supergod....lovar!

Eller försvinnande god kanske man ska säga!

2008-08-29 @ 12:09:41
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilka fina bilder!

Jag önskar dig en toppenhelg där i ringen. =)

2008-08-29 @ 13:44:21
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: JennyPenny

Ja, man minns hur termerna flög i början och man fattade typ noll. s Annat är det nu. Kan i alla fall förjan på en del av dem. ;-)

2008-08-29 @ 16:08:38
Postat av: Sinna

Jag har också varit i "den där världen" både med egna hundar och andras och det är verkligen ROLIGT, fast det går som en berg och dalbana ibland ;-) Just nu så har jag inget eget att visa (han är för lågställd min sprnger hane) men tycker att det är roligt att åka och titta!!

Hoppas att du får en trevlig helg både i och utanför ringen!!

Kram Sinna

2008-08-29 @ 17:12:58
URL: http://sinna.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Jag har gått handlerskurs (heter det så?),men jag fastnade aldrig för det. Hade kanske otur för jag upplevde en hemsk missunsamhet o avundssjuka....Sista gången jag ställde ut Maila så löpte hon, uppfödaren sa att vi skulle ställa upp ändå för hanarna blev så pigga o stolta i kroppen då (sa hon),men vi kände oss som pestsmittade av de andra tävlande så jag sa...aldrig mer, lycka till, kramar

2008-08-29 @ 20:12:44
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Mikka

Jag saknar honom =/<3

2008-08-30 @ 00:19:13
URL: http://dottern.blogg.se/
Postat av: mammakero

Lycka till som handler!

2008-08-30 @ 16:09:46
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: britten

det ser så roligt ut..ångrar nästan att vi aldrig började med Moffi....

2008-08-30 @ 17:31:39
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Soffie

Å vilket roligt intresse det måste vara.din hund är så otroligt fin ..

hoppas det går jättebra!!!

2008-08-30 @ 21:21:50
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0