Lördag, ja så är det!

Det är lördag, solen skiner ute och jag sitter och jobbar???
Bäst att passa på när jag mår på det viset att jag kan koncentrera mig. Makens papper ska till revisorn och jag har ju tyvärr ingen koll alls på siffrorna. Vad som hänt under hösten med in- och utgifter är en gåta. Jag har skött betalningar och inget har missats, verkar det som, så jag måste ju haft någon koll, trots allt. Mycket har legat på hög, det man inte behöver ta ihop med på en gång. Bokföringen till exempel.

Men nu är jag i fatt, men lite hjälp och jag har gjort en sammanställning så att jag kan lämna in det snyggt och prydligt till revisorn. (Duktig som jag alltid är).  Upptäckte att vi nog ska ut med lite mer skatt än jag räknat med. Jag ljuger, jag har ju inte räknat med något, men man kan ju alltid hoppas på att det ska gå jämt upp, men det gör det alltså inte.

Som tur är, vet revisorn hur läget är med mej så hon kollar nog lite extra på våra papper och det känns tryggt. Fattar Ni hur det känns? Jag är i fatt med "hemmajobbet". Det har jag inte varit sen......ja sen förra årsskiftet.

Nu kan jag hämta damtrasan för jag börjar se skrivbordsskivan och den är dammig.

stökigt skrivbord

Kommentarer
Postat av: MO

Duktiga du som börjat helgen så flitigt...Jovisst är det härligt när solen skiner..men vart kommer allt damm ifrån, jag menar jag som är så flitig med dammsugarn o dammtrasan...Har gått en promenad på 1 timme o 40 min idag, superskönt o lite vår i luften...kramar

2008-02-09 @ 14:57:08
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Mariell Dahlström

Vad du är DUKTIG!!! tur att maken din har dig! ;)
Jag och pappa var uta på en riktigt härlig lång prommis idag! det var så skönt i det underbara vädret!! Kramar

2008-02-09 @ 16:22:29
URL: http://marielldahlstrom.blogg.se/
Postat av: Soffie

Å va du är duktig.Avis jag blir på solen som lyst hos er.Här har den INTE varit framme.
Skön lördagskväll önskar jag dej!!!

2008-02-09 @ 19:25:42
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0