Melodifestivalen

Om jag ser TV så är det på fredags eller lördagskvällar. Familjen samlad runt bordet i köket, ja jag vet att det låter konstigt. Varför i köket men det blir så. Vi äter tillsammans, kanske dricker ett gott vin och blir kvar där vid bordet och fortsätter att umgås. Oftast är det program som man kan prata till. Ni förstår säkert vad jag menar man behöver inte sitta koncentrerad hela tiden utan det är någon underhållning av  något slag.
Vi trivs i vårt kök fast det just nu ser ut som ett rivningshus. Det ska bli bättre, snart.

I kväll var det melodifestivalen som bjöd på underhållning. Vi gillar musik och dans och det är inte ett måste att se just melodifestivalen men finns det inget annat så......
Men vad ska man säga? Krister Sjögren, hm om jag ska var uppriktig så höll jag på att kräkas. Nu vet jag att inte alla håller med mej men Krille ingår inte i min skivsamling, så att säga. Inte heller  Amy ingår i MIN skivsamling men åttaåringen har en skiva (som jag köpt till henne). Kul låt, bra gung och lite annat än de andra. Låten ska lyssnas in lite bara. Kul!!

Bland bidragen finns flera exempel på låtar som vi kommer att höra oss lea på via radion. Så det gör ju inget att de inte går vidare tycker jag.

Bild från http://svt.se/melodifestivalen


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vi kan kräkas tillsammans. Christer Sjögren hat objekt ett!
Välkommen till Malmö, ska visa dig stans bästa latte om du kommer.

2008-02-09 @ 22:47:32
URL: http://www.galanthus.blogg.se
Postat av: Annsingen

morrn! Sjögren var ju en katastrof!

2008-02-10 @ 07:11:33
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Mariell

Jag håller med dig! jag har aldrig gillat Krister Sjögren... men Amy är bra tycker jag! i alla fall för att inte vara så gammal! jag tyckte det var jätte kul att hon gick vidare!
Kram

2008-02-10 @ 13:30:16
URL: http://marielldahlstrom.blogg.se/
Postat av: MaryChamberlain

Håller med alla här att Christer Sjögren var pinsamt dålig, och så pinsam att jag bröt ihop av skratt när han inledde med I love europe!
Annars tyckte jag inte någon av låtarna i lördags var några bra låtar. En sorglig samling faktiskt! Till och med mina favoriter var så bleka och tråkiga att jag tyckte att de kunde ha låtit bli att sända denna omgång. Vilka mina favoriter var? Behöver jag skriva ROCK killarna?

2008-02-10 @ 14:08:41
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Soffie

får nog skilja mig mot de övriga här,jag gillar Christers röst!
TANTVARNING skriker tonårsdottern;O)
Du va hemskt det där med
avundsjukan du berättade om i inlägget om Pigge.Är det inte typiskt svenskt!

2008-02-10 @ 16:56:36
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: JennyPenny

Nej, hur sjutton Christer Sjögren kunde gå vidare vet i sjutton. Frukansvärt dålig låt. När den började visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Det blev skratt. För inte kunde de har varit allvarlig med den?

2008-02-10 @ 20:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0