Promenad med livskvalité

Igår övertalade jag åttaåringen att vi skulle ta en promenad till skolan. Nu när jag är hemma igen så är våra morgnar en ren fröjd. Vi stressar inte, jag är lugn och sansad och därför är jag också på gott humör. Allt flyter på och vi är färdiga med håruppsättning, frukost och tandborstning långt tidigare än vanligt.

Jag planerade att ta en JÄTTE tur i skogen och stoppade kameran i fickan. Det var dimmigt ute men alldeles stilla och behagligt. Vi hade en lugn och skön promenad med trevlig prat bort till skolan. Livskvalité!!

När jag sagt hej då till henne vek jag av ner mot en hästhage som leder upp till vår sockenkyrka.
image92
Tyvärr är bilderna lite mörka. Dagen ville inte riktigt ljusna. Dessutom spökar min kamera och vill inte ta lika skarpa bilder som tidigare. Har nog lyckats ställa in någon inställning av något slag.

Jag brukar gå genom hagen men har aldrig mött några hästar men naturen skvallrar om att de håller till där. Väl inne i hagen möts jag av en underbar natur. Tror kanske att jag ser naturen på ett annat sett idag än vad jag gjorde tidigare. Jag tror att jag tar mig tid att titta, det hade jag inte tid till innan.
image94

image95
Vatten är fascinerande och vackert.

image96
Vad är mer glädjande än att hitta en tusensköna i skogen i början av februari?

image97
I väntan på nästa storm?

image98
Insjö i Västerhejde? Nja, snarare stor bevattningsdam. Det här stället älskade Marwin. Han var tokig i vatten och sam i vattnet parallellt med när jag gick på stigen. När vi närmade oss slutet av dammen vände han och simmade tillbaka på egen hand. Spelade ingen roll vilken årstid det var eller hur kallt det var ute. Men Puma har förnuftet med sig han håller sig på land.
image100 image99
Här finns tydligen inga hungriga fåglar. Massor av äpplen.

image101
Västerhejdekyrka tornar upp sig i dimman.

image103 image104
Hallåååå! Finns det någon hemma?

image105
Nej, ingenting här.

image106 image107

image102
Det var fortfarande fruset på sina ställen där solen inte orkat ner med sina värmande strålar.


Kommentarer
Postat av: emma

hej skulle bli glad om du kunde kommentera bilderna på min hund ;)
SÖt hund o fina bilder!

2008-02-06 @ 11:38:04
URL: http://www.enlitentax.blogg.se
Postat av: Mariell Dahlström

Hej!
såg ut som en härlig promenad!
Marcus är ute med wowarna en liten sväng nu, så jag tänkte springa en liten ronda med dom i eftermiddag.
skönt ett du är lite piggare och på bättre humör!
ge Pumis en bamse kram från mig va?!
Kramar till familjen oxå!

2008-02-06 @ 12:35:43
URL: http://marielldahlstrom.blogg.se/
Postat av: britten

Men vilken underbar promenad...å tusenskönor !!!! i går hörd ejag om en som hittat kantareller...nATUREN SPELAR OSS SPRATT...

2008-02-06 @ 13:23:11
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: JennyPenny (Solnabon)

Åh, så avis på dig som fått var ute och promenerat. Även om det var norenväder. ;-) Och tusenskönor är sannerligen inte vanligt i februari inte.

2008-02-06 @ 17:34:30
URL: http://jpsfilosoferande.blogg.se
Postat av: MaryChamberlain

En härlig skogspromenad!! Underbara bilder!!
Bilden med den lutande granen, hade en stubbe till vänster om granen. Den stubbens "vita" del såg ut som ett ansikte i profil!! Coolt!
Västerhejde kyrka såg så läckert sagolikt ut i dimman och bakom träden... :)
Tack för att jag fick följa med dej på promenad!

2008-02-06 @ 19:51:18
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej råkade ramla in på din blogg och blev helt facinerad vilka bilder oj oj....ma så gott

2008-02-06 @ 21:23:00
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Underbart promenadstråk! *vill följa med*

2008-02-07 @ 10:58:25
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0