Toadörren

image126

Det är något konstigt med våran toalett. Eller så sitter det konstiga i toadörren. Möjligen kan det vara så att det konstiga, eller magiska sitter i när just jag går in på toaletten.
Jag öppnar dörren och går in. Inom tio sekunder har någon öppnat den och kommer in för att prata eller bara vara där.

Varför låser du inte, kanske du säger.
Ja då, jag brukar försöka hinna det men det är precis som om någon vet att jag tänker låsa. I samma stund som jag försöker få runt låskolven, rycker någon upp dörren.

När jag är ensam hemma brukar det stå en fyrfota vän utanför men nosen i dörrspringan och gnälla och pipa olyckligt.

Är det sent på kvällen/natten och jag ser fram emot att få borsta tänderna så kommer det ofta en tonåring och vill prata. Men jag vet att hon bara försöker att fördröja tiden för att undvika faktumet att slå ihop sina vackra ögon för natten.

Är det tidig morgon och jag står och funderar på hur jag ska lyckas få bort den degiga bilden i spegel (jag alltså) kommer maken och undrar om jag inte är klar snart? Av någon konstig anledning vill han, i skillnad med de andra, inte dela utrymmet med mig. Han vill helt kort att jag ska gå ut.

Sen har vi åttaåringen. Jag är övertygad om att hon tro att toaletten kommer att trolla bort mig om hon inte håller ett öga på mig. Om, jag menar om, jag hinner låsa innan hon hinner rycka upp dörren, så står hon kvar utanför och ihärdigt pratar med mig genom dörren.

Det hela har resulterat i att jag brukar lämna dörren olåst. Pinsamt när det finns gäster i huset, ska Ni veta.

Tror att jag ska önska mig en bajamaja, en egen.
image112
Bilden lånad från  http://www.rtk.sll.se/va/intro.htm

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Här uppe har vi utedass inne i lagården med 3 stor hål och två små barnhål så där kan man sitta på rad, bra va!

2008-02-12 @ 21:01:42
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Åsa

Se det ur den positiva sidan, dom vill gärna umgås med dig och det är väl skönt. Kankse enda stället som du är någerlunda stilla på?

2008-02-12 @ 21:07:32
URL: http://www.galanthus.blogg.se
Postat av: Annsingen

Hahaha jag känner igen det så väl:) Snyggt badrum förresten!:)
ja frisyrerna då var kul dom!

2008-02-12 @ 21:19:23
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Nilla

Ja va skönt att höra att det inte bara är mina barn som är dassbarn ...just när jag sitter och jag brukar låsa men till och med 7-åringen tar fram smörkniven och öppnar...livet som morsa

2008-02-12 @ 21:59:03
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Soffie

*fniss* känner igen mej där,när jag ska på toa eller pratar i telefon nog på f***n så plötsligt vill barna nåt å jag kanske ej sett röken av dem på flera timmar;O)Men det är väl så det ska va att va mamma eller??
Sov gott!

2008-02-12 @ 22:27:03
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Linda J.

Finns det någon mamma som inte känner igen sig?Samma sak händer om man skulle få ett telefonsamtal. Inom 3 sek. måste minst ett av barnen berätta nåt viktigt.det är tur att jag kan sköta magen på 2 minuter.Det kanske är en kvinnlig egenskap?!
Kram Linda J.

2008-02-12 @ 22:32:52
Postat av: JennyPenny

*s* Stackare, inte få pinka i fred. Vår fyrfotning gnälle inte utanför toadörren, men han sitter ofta där och vaktar, i alla fall på morgonen för att få komma in och gå på lådan om han inte gick upp och gjorde det 30 min innan klockan ringde. Vilket oftast är hans rutin. Vissa mornar hinner han inte in mellan min och makens besök där och då kan det vara en ganska pinknödig katt som sitter utanför dörren och väntar.

2008-02-13 @ 13:42:35
Postat av: britten

Ja jag är tvärtom har svårt att stänga dörren..och när jag gör det ( måste ju ibland ) så står moffi utanför gnäller och krafsar och MÅSTE in på en gång..hi hi

2008-02-13 @ 14:57:41
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: MaryChamberlain

Ja, det där känner jag igen! Toaletten och telefonen är lika. Mamma min brukade alltid säja att det var för att en mamma som sitter ner, är en mamma som behöver sättas i arbete! ; )

2008-02-13 @ 18:00:05
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Ulla

Tonåringen här hemma tycker det är jobbigt att jag aldrig låser dörren. Nuförtiden knackar han alltid på toadörren. För säkerhets skull.

2008-02-13 @ 19:48:34
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Malinbayard

"Ju fler vi är tillsammans ju gladare vi blir" får ni ta och dra till med där inne på er toa.
När barnen var små kändes det som jag inte heller var ensam där inne... Det är kanske något märkligt med toan - försvinner mammor där inne?

Jag ska genast snacka med dammråttorna om att inte dra i väg till dig! *fniss* Synd att de är så himla raska med att föröka sig.

2008-02-13 @ 21:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0