Avundsjuka

I förrgår träffade jag en kompis som jag inte sett på mycket länge. En sån där kompis som man har gjort mycket roligt och skoj tillsammans med. Fattar inte varför vi inte kan ses förutom när vi springer på varandra på stan. Men så är det när man är mitt i livet och inte hinner med sitt eget ens.
Hur som, hon berättade att de skulle åka till Thailand. Till samma strand i Phuket som vi själva var för drygt ett år sen. Va ska man säga? "Åh va roligt, jag är så glad för Er skull. Ni kommer att få en härlig semester." Men i själva verket tänker jag, "fan, dit vill ju jag också". En tröst i mina svarta tankar är att de skulle sitta på ett flyg i många, långa timmar och det är en riktigt jobbig resa.

Men.................nu är de framme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0