Blå himmel och gul sol

Det är en helt otroligt vacker dag idag. Himlen är hur blå som helst och solen skiner. Har varit på en lång prommis med Puma och energin flödar in i kroppen i varje andetag. Det kan jag ju behöva så jag tänker gå ut i trädgården en stund nu på eftermiddagen. Vet inte vad jag ska göra men några krukor kan jag väl flytta på. Runt växthuset ser det för bedrövligt stökigt ut så jag kan altid städa lite där.

Efter promenaden hade jag så mycket vårkänslor i kroppen och fick för mig att kolla om det kommit upp några vårblommor. Har en bok i trädgården där det brukar komma vintergäck. På andra sidan staketet står grannens ek. Båda trädens blad vägrar att ramla av på hösten som vanliga blad och det ligger därför alltid ett tjockt täcke med löv där på våren. Troligen är därför vårlökarna kommer upp först just här. 

Kolla vad jag hittade under löven.
image47

image46 

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Nämen å vad glad jag blev över att se dom blommorna. Då vet man att vi är på rätt väg:)

2008-01-20 @ 14:07:41
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: solnabon

Men det är ju helt sjukt eg, vårblommor i januari. Det ska vara snö nu!! Längtar efter vinter och snö. Fast det var underbart väder här på förmiddagen oxå och vi passade på att ta en långpromenad i solen. Tur vi gick när vi gjorde, för nu är det molningt och dåligt väder på g igen.

2008-01-20 @ 14:14:41
Postat av: Birgitta

Tänk vilken skillnad i vårt avlånga land. Vi har 5 grader kallt, strålande sol, gnistrande snö och har varit på sjön med skotern för att grilla korv och pimpla lite.

2008-01-20 @ 14:45:03
Postat av: åsa

Tänk så lite det är som gör oss människor lite piggare. Lite sol och lite vårblommor och plötsligt ser vi hopp. Jag är likadan.
Första gången som jag har en lite trädgård och nu jag blev helt lyrisk över att se knopp på syrenbuskarna.
ha en bra vecka!

2008-01-20 @ 20:47:11
URL: http://www.galanthus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0