Fest är kul men det är ju en dag efter också.....

Sen i augusti har jag varit på en festlighet och det var på julafton. Då klappade jag igenom och inget var roligt. Igår var familjen bortbjudna och jag tog mig i kragen för att inte ställa in alltsammans. I själva verket var det bara jag, maken och åttaåringen som var där tillsammans med de fyra i familjen vi var bjudna till. God mat och gott vin. Klockan gick och blev elva. Sen var hon helt plötsligt halv ett och när vi tillslut satt i en beställda bilen påväg hem var klockan över ett. Vi hade super trevligt, roligt och trevligt igen. Vi hade dock planerat att vi inte skulle bli sena utan se till att komma hem i klok tid.
Men hur är det idag då? Inte lika pigg, inte lika trevlig eller trevligt och inte lika kul. Men va gör det när minnet av gårdagskvälllen kommer att hänga med ett tag :-)

Kommentarer
Postat av: JennyPenny (Solnabon)

Kul att du fick ha en trevlig kväll i festens tecken, du ser - allt är inte sämre och svart.

2008-01-14 @ 08:46:52
URL: http://jpsfilosoferande.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0