Han drog bort båten

Maken ropar "skynda dej, kom och se".
Han står med näsan tryckt mot fönsterrutan och tittar nyfiket in mellan träden till grannen bakom vårt hus. Det är svårt att se, men där,där är han, med sin randiga båt. Klara fina färger, blått, grönt, gult och rött. Men vad gör han?  Jag byter fönster och ser lite bättre. Från köket där jag står rapporterar jag ropandes till maken som står kvar i vardagsrumsfönstret.
"Han har tagit fram åkgräsklipparen (det är januari!)", ropar jag.
"Men båten då, vad ska han göra?", ropar maken tillbaka.
"Ser ut som om han ska sätta fast båtkärran på åkgräsklipparen"

Jag skrattar och lämnar fönstret. Man slutar inte att förvånas.
Någon minut senare ropar maken igen.
"Dra mig baklänges, han åker nu!
Undrar vilken hamn han ska till? Får hoppas för trafikens skull att han ska till fiskelägret som ligger någon kilometer härifrån. Men vägen dit är inte särskilt bred. Är mycket frestad att sätta mig i bilen och köra efter.


Kommentarer
Postat av: Malinbayard

*vinkar* Malin Åberg här! *fniss*
Skönt att ha flera i samma båt då.
Fast jag brukar allt ro mina projekt -som rör andra-i land. Kruxet är att jag sällan hinner med mig själv och egna roligheter. Allt har sin tid, så min tid lär komma. Fortare än jag anar kanske. *hjälp*

2008-01-24 @ 10:18:52
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Birgitta

Tänk om han läser din blogg, men att sätta båten i sjön nu är kanske lite ...... Kom upp hit i stället, här är det ca 25 cm is på sjön.

2008-01-24 @ 11:04:14
URL: http://www.kamelens.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0