Övningskörning igen

Idag sitter jag och tonåringen i bilen och väntar på att åttaåringen ska sluta sin eftermiddagsaktivitet. Vi är lite tidiga och tonåringen som övningskört undrar om man kan sätta på värmen även om bilen inte är igång. Jag förklarar det där med tändningen. Hon vrider om nyckeln till första hacket, känner med handen vid fläkten, ingen värme. "Du måste vrida ett hack till," säger jag då. Hon sitter med ena handen om nyckel på helspänn. Hon ser ut som om bilen när som kan överraska henne med att studsa framåt. Lyset och fläkten går igång och hon ser lugn ut. Jag skrattar.
En halvminut senare sitter hon och undersöker stolen som hon sitter i. Jag tror att hon fortfarande var inne på "värme tänket" och skulle ha igång värmen i stolen. I stället hittar hon en inställningsknapp och stolen börjar röra sig uppåt - framåt. Hon börjar (ursäkta uttrycket) asgarva. Där sitter hon och åker upp och ner och skrattar som om hon åkte en karusell första gången i sitt liv.

Funderade ett tag på om det kan vara jag som gjort något fel, men kom fram till att det nog har med kromosomer att göra.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Fick (och får ofta) ett leende när jag läser dina beskrivningar av din dotter. Jag får känningar av vad jag har framför mig (min tjej är ju 13 i sommar)

2008-01-22 @ 22:23:57
URL: http://www.galanthus.blogg.se
Postat av: JennyPenny (Solnabon)

*s* Det är väl tur att hon roas av så enkla saker, det är ju billigt det. Nästa gång hon har tråkigt kan du ju alltid erbjuda en åktur på bilsätet. ;-)

2008-01-23 @ 08:36:35
URL: http://jpsfilosoferande.blogg.se
Postat av: Dottern

Hahahha ! Men mamma , det var ju jätte kul att åka upp och ner , du borde testa... !!!!!!!

2008-01-23 @ 08:54:55
URL: http://dottern.blogg.se
Postat av: Mariell Dahlström

Ja Pernilla, jag tycker oxå du skall testa! det är facktiskt kul! ;)hehehe

2008-01-24 @ 12:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0