Skulle ju städa undan julen

Helt slut och förkyld. Började morgonen med att gräla på mina stackars barn. Det finns ju ingen rimlig anledning utom att jag själv är så slut på energi och att det känns som om jag ligger på botten igen. Tonåringen kommer ner och säger att jag är orättvis mot åttaåringen, som jag också är. Blir då i stället arg på tonåringen, för att hon säger till mig det, men på fel sätt, enligt mig. Allt är nonsens och mitt fel, ja jag vet. Tog en promenad med hunden och orkade knappt röra benen framåt. Inser att jag är slut, helt tom. Festen i lördags? Ja, mycket möjligt, det tar otroligt mycket bara att vara med. Nu har jag sovit hela förmiddagen och det känns bättre. Men, jag skulle ju städa bort julen idag. Faktum är att jag inte orkar ta tag i något idag, det får vara jul något dag till.

Kommentarer
Postat av: JennyPenny (Solnabon)

En av mina vänner lider (bland annat) av att hon gick i väggen för ett antal årsedan. Hon gick in med dunder och brak och har sedan ett antal andra saker som birdrar till att komplicera det hela för henne, men hon är så att har hon gjort något "stort" i form av att ha gått på fest, varit på ett jobbigt läkarbesök eller haft många sociala saker inbokade under en vecka, då blir hon helt slut efteråt. Hon måste liksom boka av någon dag efteråt för återhämtning. Kanske var det så i ditt fall nu oxå. Även om festen säkert var bra på många sätt och vis, så tog den sin besäkrda kraft från dig och du måste ge kroppen mer vila efteråt.

2008-01-14 @ 14:05:43
URL: http://jpsfilosoferande.blogg.se
Postat av: Dottern

Men mamma , jag älskar dig ändå !

2008-01-14 @ 20:13:59
URL: http://dottern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0