Vaccination



Jag blir så glad när någon skriver att de tycker om att läsa min blogg. Jag är nog en ganska ironisk människa och försöker dessutom att se saker och ting med en glimt i ögat. Det förgyller ju tillvaron på ett enkelt sätt. Klart att min tonåring kanske inte alltid är exakt den som jag speglar i min blogg. Men det är inte många hårsmån ifrån.

I eftermiddag ska hon få köra igen. Kaninen Cocko ska få sin Myx-spruta och kaninhopparklubben har som vanligt dragits ihop av "kaninmamman" själv i Stenkyrka. Hon är helt ovärderlig och alla ungarna älskar henne. Hon viger större delen av sitt liv åt dessa små varelser, kaninerna. Hon mailar till oss och påminner med sms. Hon har nu, som vanligt fixat en veterinär, köpt in vaccination och kör en "samvaccinationsdag". Billigt och bra. Kaniner på löpandeband, putt, betala, stämpel i intyget och så kan vi köra i fem månader till innan det är dags för nästa putt.

image52

Tonåringen ska alltså få köra ut till vaccinationen. Det blir några mils landsvägskörning och sen hem igen. Men jag vet att hon gärna skulle vilja styra bilen ännu lite längre norr ut på Gotland. Gissa varför? Jo där bor en viss.............! Varför kan hon inte bli intresserad av killar som bor i närheten?


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ett tips! Blanda inte in din man i filmval, bättre att välja själv.
Det finns säkert andra saker han kan göra- ni som vi har väl hus?
(sen finns det filmer man kan se tillsammans)

2008-01-23 @ 12:58:02
URL: http://www.galanthus.blogg.se
Postat av: Dottern

aj fy fan . MAMMA ! Du kan ju inte skriva att jag vill längre ut ? :O MAMMA DÅ ! Tänk om fel personer läser ?

2008-01-23 @ 13:34:07
URL: http://dottern.blogg.se
Postat av: Annsingen

Klart han gör och jag honom också...menar ju naturligtvis inte allvar då jag skriver någon kan få honom..

2008-01-23 @ 15:45:47
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: MO

Haha, lite väl långt att övningsköra kanske...här har sonen bara varit ute en gång o kört, o nu ska de få fem gratis lektioner i skolan så han får lägga på ett kol...Jag själv tog ju körkort för lite mer än tre år sedan....oj vad glad/stolt (det får man väl vara?)jag var när jag klarade det på första försöket...o på "gamla" dar dessutom....Jovisst förstår jag (i alla fall) att du har humor o att man skriver om vissa saker så det ska bli kuligare att läsa...Tack för din komm...blir glad, kramar

2008-01-23 @ 15:57:33
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Pernilla Grauning

Det är skitkul att läsa din blogg. Ni verkar ha det gnaska skoj, du och döttrarna.

2008-01-23 @ 18:06:40
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0