Uggla

Igår var det tisdag och på TV var det "Allsång på Skansen". Det är konstigt, men jag har börjat att se fram emot tisdagar. Tidigare, bara för något år sen, skrattade jag åt dem som hade bråttom hem för att se på Allsången. Nu sitter jag alltså där själv och det händer till och med att jag och åttaåringen, vi som gillar att sjunga, sjunger med för fulla halsar.

Så var det igår. Magnus Uggla var ju med och hade till och med en allsång med, "Kung för en dag". Jag gillar Uggla och jag är inte ensam. Men de som inte gillar Magnus, gör verkligen inte det heller. Det är alltså ett dera det ena eller det andra. För mig är det, det ena.

Vi sitter där ensamma, jag och åttaåringen och jag berättar att jag minsann har Magnus Ugglas autograf. Den fick jag för många, många år sen då han var i Visby på koncert.
Vi, jag och några fler tonårspolare skulle försöka planka in men det gick inte så bra. (Det här berättade jag inte för åttaåringen). Hur som så blev vi insläppta när sista utropet var klart och jag lyckades ta mig långt fram och stod på plats när Uggla kom ner från scenen för att skriva några autografer. Men jag min dummer, hade ju inget att skriva på. Därför tog jag fram en femma, på den tiden var de utav papper, minns ni? När jag berättar det här för min åttaåring ser hon mycket skeptiskt på mej. Va, av papper?
Det går upp för mej att hon tycker att jag är väldigt gammal. Det var alltså på den tiden när det fanns gammeldags pengar.

Femman finns kvar. Det var inte så länge sen jag såg den, men just i skrivandets stund har jag ingen aning om vart den är eller vart jag såg den.
Glömsk? Nja det är väl åldern.

En av hans skivomslag, Magnus Uggla
En av hans gamla skivor som pryder skivsamlingen.

Kommentarer
Postat av: Ann

God morgon! Kvällen blev kul men betydligt lugnare än den innan då vi ska in ikväll och ha en helkväll med Uggla:))Man ska ju orka:))

2008-07-03 @ 07:13:19
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Annica

Godmorgon!

Ja det är verkligen så. Antingen gillar man Uggla eller inte. Konstigt det där.

Det blir nog en dag på stranden i dag med.

KRAM!

2008-07-03 @ 07:27:23
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: ejmis

I kväll spelar Uggla på vår Gatufest =)

2008-07-03 @ 07:58:38
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Åsa

Halloj! Allsång på Skansen är sommar. Min kollega berättade att hon var i Stockholm förra sommaren och tänkte då passa på att se Allsång på skansen. Hon berättade att det var helt sjukt med folk och när dom kom kl tolv på dagen var det nästan fullt.

hade aldrig orkat stå och vänta en hel dag..

var rädd om dig!

2008-07-03 @ 09:31:22
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Ann

Ja det är ruggigt....

2008-07-03 @ 12:17:12
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Malin B

Visst minns jag pappersfemmorna! =)

Det var mina favoriter!!! Morfar ville så gärna ge mig en BLÅ peng (=10:-) varje gång jag gjort något "duktigt" men jag ville hellre ha en GUL för de var så fina. ;) Det var långt innan mitt ekonomiska sinne vaknade så att säga. =)

2008-07-03 @ 14:31:15
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Sanna

Nja Uggla är inte någon av mina favoriter men kan ändå massa låttexter från hans skivor Dom fastnar när man hör dom ler

Härligt med femman och du minnet verkar vi alla ha tappat just nu för jag känner mig lost på det mesta jag ska komma ihåg eller så är det all förvirring av att ha barnen hemma och hålla samma tempo som dom har just nu i början av sommarledighetenskrattar* Helt hysteriskt har dom fått detta av oss huhh inte bra..

_vad ska vi göra idag mamma-ska vi bada mamma- vilka ska vi leka med ? -Kan jag ringa ngn kompis? -Kan vi äta glass mamma? Det verkar inte ta slut som sagt.... Kramisar!!!!!!

2008-07-04 @ 00:11:14
URL: http://sannasegna.blogg.se/
Postat av: Dikesgrisen

Uggla är cool! vi var och så hans show på Rondo för något år sedan. Då, mitt under showen stannade han till mitt framför mig, tittade mig djup i ögonen, och sa:

- Fan vad du va snygg då! Har vi legat med varandra?

Jag kan säga att pinsamhetsfaktorn var tämligen hög!!!

Troligen blir det en titt på hans nya show på Tylösand 31 juli... Inget spikat än, biljetter finns... Jag har semester då, men hon som jag ska åka med har det lite körigt med att få ledigt!

Hoppas, hoppas, hoppas...

2008-07-05 @ 23:50:38
URL: http://dikesgrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0