Lortigt tangentbord

Mitt tangentbord är dammigt och skulle behöva en ordentlig rengöring.

Kommer att tänka på............
En gång för många år sen fick jag ringa till IT-avdelningen på det jobb jag då hade. Jag fick med skam berätta att mitt tangentbort lagt av. När IT-killen undrade vilka tangenter det rörde sig om och jag svarade att det rörde sig om alla, blev det helt tyst i luren.
Jag var tvungen att bekänna, det förstod jag, men jag ville göra det på ett roligt sett. När killen kommer till min avdelning så säger jag att jag försökte tvätta rent tangentbordet med en mugg kaffe. Han tittade på mig som om jag vore helt dum i huvudet. Han tog det genomdränkta tangentbordet utan ett ord och gick.
Där satt jag och kände mig hur dum som helst. Det var ju en olyckshändelse, så klart. Men jag tror inte att killen fattade att jag skojade. Vågade aldrig mera se honom i ögonen och gick omvägar så fort jag såg honom. Han bedömde nog mig som en IQ-befriad människa.

Kommentarer
Postat av: Margaretha

He he he ...karlar kan vara helt humorbefriade ibland.....

Mannen säger att det är OK att spilla kaffe bara det inte är socker i.......det kanske var där skon klämde?????

Kram

Margaretha

2008-06-03 @ 18:32:54
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Hanna-Sofia

IT-reparatörer hör så mycket konstigt så dom har nog svårt att skilja på skämt och ren dumhet, tyvärr. På mitt gamla jobb gjorde vi följande när man råkat välta ett glas vatten eller liknande i tangentbordet : Gick till förrådet med gamla kasserade tangentbord som förmodligen blivit nervätta dom också, men nu när dom torkat upp så hittade man alltid något i högen som funkade.

Det kan man kalla återvinning ;-)

2008-06-03 @ 21:06:23
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Hahahaha, det är så lätt gjort att vara klantig!

Du är säkert inte den enda som hällt kaffe i tangentbordet! ;)

Ha en fin dag!

2008-06-04 @ 08:13:08
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Malin B

fniss

Mitt tangentbord på jobbet har faktiskt också lagt av, helt utan kafferengöring.

Fick ett nytt superlyxigt så inget ont än att det har något gott med sig. Fast jag är inte så mycket för lyxartiklar...

2008-06-04 @ 11:18:24
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: mammakero

HAHAHA!!

Stackarn, att vara humorsbefriad måste vara ett trist liv!

2008-06-04 @ 15:23:06
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0