Kommer Ni ihåg vår byfåne?

I vinter har det varit ganska lugnt. Det har inte hänt så väldigt många uppseendeväckande saker som vi är vana vid. Men idag satte han igång. Han har sågat ner några träd, har jag hört och idag startade han sin åkgräsklippare och körde runt bland grenarna. Jag hörde hur det brakade och slog när grenarna slogs sönder undertill utav knivarna och var bara tvungen att tittade ut. (Nyfiken i en strut!)  
Där körde han runt, runt i trädgården med snöplogen påsatt framtill och vagn hängande efter. Jag vet inte om han tänkt att grenarna skulle klippas sönder eller om han ville skyffla ihop dem med plogen. Men det slutade med att det small till och sen blev allt tyst. Vad som gick av, vet jag inte, men något brast, det är jag säker på.

Han är faktiskt ganska underhållande ibland.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Så sant borde inte vara så fåfäng men jag håller med dej hellre fet än ligga i kol om några år...

2008-03-17 @ 20:43:35
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Annsingen

Dom ligger udner och törs inte titta.Inställd på ny match i morgon!

2008-03-17 @ 21:12:49
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Matte

Hahaha låter som om jag också skulle ha varit nyfiken :) Hmm vila ja kanske men troligtvis blir det båten då jag börjar se ljuset i tuneln. Ha en supervecka och jag antar att ni också för er lila del av snön!
/M

2008-03-17 @ 23:13:28
URL: http://hakansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0