Varför blir inget som jag vill?

Jag började dagen med att torka ur alla lådor och skåp och skulle börja inreda dem. MEN, som Ni vet så har inte mycket av våra köksplaner gått i lås, så varför skulle mina inredningsplaner gå i lås? Nej naturligtvis inte, utan  det börjar med............äh, tar det från början.

Åttaåringen ville hjälpa till och därför började hon med att dammsuga upp skräp i lådorna och jag torkade efter. Fronterna ska ju bytas därför får vi leva i tre veckor utan handtag på lådor och luckor. När lådan högst upp ska öppnas får man helt enkelt börja från golvet och öppna lådorna nerifrån för att få tag. Suck.
Så klart for låda tre till när hon satte in sina små fingrar under kanten på låda två och ja, precis! Rakt på nagelbandet och rackarns va ont det kan göra.

När plåster va på plats och tårarna borttorkade fick jag fortsätta själv.
Tar tillslut fram en "lådinsats", heter det så? Ni vet, som man ska ha knivar och gafflar i och det visar sig att den är 0,5 cm för lång för dessa dj...la lådor. Tur att jag inte köpt så många insatser. Ville vänta och se vad jag behövde, och, jag behöver inga fler, av den modellen. Nu har jag en insatts i trä och två andra modeller till djuplådorna som inte passar för att de är för lååååånga. Hållare till kryddburkarna gick att fixa med makens bästa sågmaskin.

Planen för morgondagen är att putsa några väggar till. Hjälp va jobbigt det är men så himla kul att se när vårt favoritrum växer fram.
image206
Kyl och frys som maken fixade vid återförsäljaren som "sveda och värk". Mmmmm, gratis är gott! Ni förstår säkert att han inte är att leka med när det inte går som det ska.
Om han kliver in i butiken idag vänder alla försäljarna och får mycket att göra. Men det är faktiskt inte vårt fel att det strulat. Kyl och frys hade vi inte tänkt byta då vi inte riktigt hade råd med det just nu. Men så blev det alltså inte. Idag har de bytt plats så att handtagen sitter i mitten emot varandra. Snyggare tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Halloj ..ganska lugn lördag för mej hade ont i magen så jag låg bänkad framför teven..Det ser ju bra ut vilken duktig tös du har som hjälper till kram kram

2008-03-15 @ 23:06:28
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Mariell

HEJ!!
hu, stackare! det gör SÅ ont att klämma nagelbandet!
hoppas det känns bättre nu!
jag har tänkt komma förbi, men så har jag beslutat att vänta tills köket blir lite mer färdigt och inte så struligt som det tyvärr har blivit!:( men jag hoppas att
allt kommer på plats och blir som det ska snart så ni kan få färdigt ert kök! KRAMAR

2008-03-16 @ 13:55:40
URL: http://marielldahlstrom.blogg.se/
Postat av: MaryChamberlain

Usch för att klämma fingrar! Länge gör det ont oxå!
Det är en hel vetenskap det där med att inreda lådor. Det blir snyggt i alla fall! Kul att se hur det växer fram!

2008-03-16 @ 17:36:10
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: MO

Ojoj, gratis!!! Jamen klart det är gott...Tror med det är snyggare att ha dem i mitten, men vad snygga de är..vill med ha nya. Stackars liten som fick ont på fingrarna, typiskt när de vill hjälpa till...kram

2008-03-16 @ 17:41:39
URL: http://www.medaljongen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0