De är snälla och lugna när de sover.

Jag vaknar sakta till och ett vaket medvetande sveper över mig. Det är varm och skönt i sängen och jag vill sjunka tillbaka i sömnen.
Det är då jag plötsligt förstår att något inte är som det ska. Jag öppnar ögonen och tittar på klockan som lyser med sina siffror i taket 07.10. Det betyder att maken åkt till jobbet.
Det är tyst, mycket TYST. Samtidigt som jag förstår vad som är fel, reagerar min kropp och jag flyger upp på båda benen med ögonen uppspärrade.

Hundarna borde höras. Någons andning genom springan mellan dörren och golvet eller någon som ligger och piper utanför i ett försök att få komma in. Eller så borde hundarna vara i sovrummet och tassar runt i väntan på att jag ska röra på mej och vakna.  

Inget av det stämmer och jag öppnar sakta dörren och kikar ut. Jag är övertygad om att de små rackarna har hittat på något bus, frågan är bara vad?

Puma ligger två meter utanför sovrumsdörren men huvudet mellan båda tassarna. Han tittar upp på mej utan att höja huvudet. Sen, utan att röra huvudet tittar han åt höger, precis som han ville nicka åt det hållet och säga, "se va de gör!"

Jag vrider på huvudet och där ser jag Nike och Benji. Båda har stannat upp och fryst sina positioner. Nike har en bit plast som sticker ut ur ena mungipan och hans blick säger mig, "Oh oh, nu drar vi!"
Benji däremot har en mer ödmjuk blick som säger, "jag har inget gjort, det va inte jag." Han är dock avslöjad då en stor bit plast sitter kilad mellan hans tassar.

På soffbordet har det legat en påse med schackpjäser. Själva schackbrädan ligger kvar men påsen med pjäserna har spridits över vardagsrums golvet. Pjäserna är till min stora glädja intakta men påsen har förvandlats till ett plastludd som ligger spritt över golvet i sjutusen delar.

Det finns olika sätt att börja en dag på, hur har Er morgon varit?


Kommentarer
Postat av: maria

Ja dessa hundar!! Vad de kan ställa till! Det är tur att de är söta när de sover :) Mina är ju 10 och 11 år nu så de hittar inte på så mycket bus längre......

2009-08-28 @ 08:58:43
URL: http://tootoolah.blogg.se/
Postat av: Lena

Här blev det en morgon med lite stress eftersom vi skulle hinna skjutsa dottern som skulle iväg till Göteborg med sina klubbkompisar.

//Lena

2009-08-28 @ 22:30:31
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej! "Skrollat" ner bland dina tidigare inlägg och vad skönt att ni börjar komma på benen igen och din tjej mår bättre. Jo nog är vardagen här igen och jag förstår att du också är igång lite. Kul med valparna. Min svägerska som har en storpudel väntar valpar (ja inte hon men hunden) De tycker vi ska köpa en, dottern vill men nix pix säger hennes mamma. ha det gott!

2009-08-28 @ 23:21:07
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Birgitta

:)precis som små barn, man vet att det är bus på gång när de är tysta

2009-08-29 @ 08:27:59
URL: http://www.kamelens.se/blog/
Postat av: mammakero

HAHA!! "Barna" dina tagna på bar gärning! Tur att det "bara" var en plastpåse som var i sjutusen delar! Fast bilden på de sovande busungarna visar ju varför man står ut med allt! Näpet!

2009-08-29 @ 11:30:14
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: mammakero

HAHAHA!! De "barna", de "barna"!! I tystnaden vet man att något fuffens är i görningen! Här blev de tagna på bar gärning! Tur att det "bara" var en plastpåse som var i sjutusen bitar!!

När jag ser bilden på de sovande "busfröna" så finns bara ett ord: Näpet!

2009-08-29 @ 11:35:56
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: M a l i n B.

Väldigt söta när de sover!!! =)

Vilken tur att pjäserna klarat sig och att de inte tagit vare sig dem eller påsarna till frukost!!!

2009-08-29 @ 21:49:32
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0