Melodifest igen

                                                             Ja               Nej             Vet ej

Gillar jag schlager?                                                X
Tittar jag på melodifestivalen?         X
Varför gör jag det?                                                                     X    

Jag har gjort en helgardering men tittar det gör jag. 

Oh mama, är det inte Lilli & Sussie? De tjejerna har plågat mej på dansgolvet i min ungdom (fast jag vill inte erkänna det). Mitt största minne av tjejerna är att de "samlade" på vita schäfrar. Det var så tidningarna skrev, samlade på. Vita schäfrar var inte godkända som schäfrar men de skulle få leva en då, tyckte tjejerna. Det hade de alldeles rätt i och i dag har de vita vovvarna blivit godkända som en egen ras, nämligen "Herdehund".
   
 
Lasse Lind, hmm, jag tycker att jag hört refrängen förut? Är det möjligt?
Lasse Lindh och Bandet, Foto: Carl-Johan Söder

Jennifer Brown. Jag erkänner att jag hade ett likadant skatbo på huvudet på 80-talet.
Jennifer Brown, Foto: Carl-Johan Söder

H.E.A.T en blandning av diverse.  Europe, Gund and Roses är två ingredienser som jag ser i det här bandet. Frågan är om någon kan be trummisen att inte ha dessa grå tajta brallor igen. Jag blir fruktansvärt generad när hela fruken synd igenom.
Foto: Carl-Johan Söder

Så finns det de som hamnar fel ibland. Vad gjorde gubben i bakgrunden, han som tog eld?  
Foto: Carl-Johan Söder

Glittrande Amy, Come on everybody!!
 

Cookies and beans, såg ni när hon tog munspelet ur BH:n?
Foto: Carl-Johan Söder

Sen var det då Måns. Sist men inte minst. Då skrev tioåringen vid min sida, "TYST!" Och det gjorde hon rätt i.
Måns Zelmerlöw, Foto: Carl-Johan Söder


Kommentarer
Postat av: soffie

kollar ej på det Nellie brukar vilja se det å då slötittar vi andra men förra lördagen tyckte jag det va skit så vi såg ej på det igår,

måså gott

2009-02-15 @ 19:20:51
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

Äsch man ser ut som man gör! Bara att gilla läget.En av fördelarna med att vara 40 + tycker jag.Man är liksom den man är...

Men visst....ge mej större tuttar och jag tar emot dom;))

2009-02-15 @ 19:23:28
Postat av: Anonym

Men du, han i bakgrunden tog inte bara eld, han åkte skridskor, precis som vinnaren i stora melodifestivalen i fjol hade en kille som gjorde. Varför han tog eld vet jag dock inte.



Och jag håller med, den där Lasses refräng var väldigt bekant. och den satte sig ögona böj på hjärnan. Och jag gillar den inte! Låter ju som Håkan Hellström och nej, usch, det är inget bra.

2009-02-17 @ 08:39:41
Postat av: JennyPenny

Hm...det var jag, systerdottern, som skrev förra dåra...

2009-02-17 @ 08:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0