Livet går vidare

Blodsockerprov och mycket planerande vad det gäller mattider. Det är så livet ser ut just nu. Insulinet ska ställas in och många prov måste tas. Jag och maken går upp på nätterna i omgångar och sticker vår lilla nioåring för att notera hur blodsockret rör sig upp eller ner.
Nioåringen mår bra, nästan som vanligt faktiskt. Orken är inte riktigt tillbaka på topp men det kommer den snart att vara igen.

För två dagar sen fick jag ett sms från Kennel mamman U-B. Det handlade om den valp som bodde hos oss til för två veckor sen, Benji.
Under första sjukhusveckan flyttade han hastigt till en ny familj. Vi hade ju lovat att ta hand om honom tills rätt köpare skulle dyka upp och nu såg det ut som om köparen hade dykt upp. Hastigt, mitt i vår sjukhusröra frågade Kennel Rindi om vi ville att han skulle flytta eller om han skulle bo kvar hos oss och att vi i stället skulle bli delägare i honom.

Det var ett mycket svårt beslut som skulle tas hastigt. Det är en så vacker och lovande hund men samtidigt resonerade jag, att man inte kan samla på hundar.
Allt var så jobbigt och två vilda valpar gör saken inte lugnare. Folk erbjöd sig från alla håll att hjälpa oss och det är vi så glada över. Tack!
Även om man kan få hjälp så är det inte bara och bara. Två vildar, varav en som är utbrytarkung och kan hitta på de mest konstiga påhitt, kan vårt samvete inte lämna över vem som.

Benji fick alltså flytta. Mest ont i hjärtat hade maken. Han hade verkligen fastnat för Benjis charm.

Så kom på sms:et för två dagar sen från min kära vän Kennel mamman.
"Benji kommer hem igen i morgon. Allergi gör att familjen inte kan behålla honom."

Jag och maken tittade på varandra, funderade ett kort tag och sa i mun på varandra, "då får han flytta hem igen för gått".

Så har det blivit och nu är det full fart i luckan igen och vi är så glada!

Kommentarer
Postat av: Susihus

Men åh va härligt och oj va jobbigt=) Ni kommer att klara detta galant. Kram på dig

2009-07-22 @ 14:06:01
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: mammakero

Det ordnar sej till det bästa! Lilltösa blir sakta bättre och Benji är tillbaka! Härligt!

2009-07-22 @ 18:37:17
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: ejmis

Då är det full fart hos er nu förstår jag =)

Skönt att dottern mår bra.

2009-07-22 @ 18:52:37
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Malin B

Ibland är det som om Ödet verkligen vill något och det blir som det är bestämt "från början" på något vis. Vovven är i sin underbaraste familj, det är jag säker på!!!

Jag håller tummarna för att allt blir så bra som möjligt för tösen också!!!

2009-07-22 @ 19:08:04
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: soffie

men va bra att ert barn mår bra och va duktig hon är,att utstå alla dessa stick,

va härligt att er lilla valp är tillbaka igen,

full fart igen hos er:O)

2009-07-22 @ 20:44:05
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Kitty

Haha var det inte det vi sa när vi satt i valplådan :P Att det skulle sluta med mer än en ;O)



Bröderna bus kommer ge er så mycket! Längtar redan efter att få komma och få träffa er och era buspojkar! ;) Kram på er!

2009-07-22 @ 22:50:56
Postat av: Tina

Din man Kenneth är en klok man :D :D

Han förstår sig på detta med hundar ha ha haaaaa

Jag är så lycklig att Ni har tagit hand om Benji, även fast Ni har ne snygging redan Nike fast det är ju dotterns hund :)



Du har väl sett på min blogg likheterna mellan Benji och Hjalle?



Många kramar till Er alla så väl hundar som tvåbenta i familjen!!



Kram Tina

2009-07-23 @ 00:30:14
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Ulla mitt i semestern

Jag som tror på ödet säger att: "Då var det meningen att han skulle bli er"! Grattis!!!

2009-07-23 @ 21:20:36
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Lisa Årdh

Hej Pernilla!



Blev riktigt orolig där ett tag när jag läste din blogg.

Men vilken tur att ni tog ert förnuft tillfånga till slut. Det är inte jobbigt med flera hundar jag lovar ;-) bar lite mer av allting....

Så nu har jag hopp om att följa de båda framöver även i utställningsringen...... eller hur?

Pappa Egon hälsar sina söner så gott.

Kram Lisa med flock

2009-07-24 @ 23:36:59
URL: http://lisaardh.se
Postat av: Margaretha

Som du säger så går livet vidare....kanske bara i lite andra banor.... Du skall se att ni kommer att vänja er vid diagnosen.... En vän till mig fick diabeter som sexåring och nu är hán 45 år... Utvecklingen har ju gått framåt så fantastiskt mycket på dessa 40 år.... Fast lite extra jobb blir det ju....

Dottern (21 år) fick diagnosen Celiaki eller glutenintollerans för drygt ett år sedan... det blev en stor omställning för hela familjen (kanske mest för mig)...Men det har gått över förväntan bra med maten får jag säga... du vänjer dig...det lovar jag.

Kram till er

Margaretha

2009-07-27 @ 16:38:09
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Oj...glömde ju säga....

Så kul att ni fick tillbaka hunden....det var nog meningen att han skulle bo hos er ;o)

Margaretha

2009-07-27 @ 16:39:10
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0