Sommar och klockor

Följ våren på Gotland och klicka här!
Första måndagen med "sommartid". Det var mörkt i morse när klockradion gick igång. Suck, det är bara att bita i det sura äpplet och hiva benen över sängkanten även fast kroppen skriker "sov en timme till".

Det är konstigt för varje år är det likadant. Man sitter där vid TV:n på söndagskvällen och klockan tickar på och visar att det är dags att lägga sig i horisontellt läge i sängen. Men då tänker man att "egentligen är klockan bara........" sen sitter man kvar där en bonustimma till. Det är ju ingen idé att gå och lägga sig, man kan ju i alla fall inte somna "så tidigt".

Nu för tiden kan jag det där med sommar och vintertid. Erkänner att jag tidigare i mitt liv har satt fram klockan på hösten och tvärtom. En gång kom jag för sent en timma till jobbet på måndagen. Klassiker, ja jag vet. Det var på den tiden som jag bodde själv med en kompis och det var ju bara vår egen lilla värld som existerade då (precis som med min egen tonåring idag).
Jag har ett knep. Man sätter fram trädgårdsmöblerna på våren och tillbaka på hösten.

Jag gick alltså och la mig något sent i går och var jätte trött i morse. Ändå sitter man där vid frukostbordet och tittar på klockan och säger, "egentligen är klockan bara 6".

Är jag dum på riktigt eller? Nej klockan var inte 6, den var 7 och ingenting annat.

Fler än jag som tänkte så i morse?

Bilden lånad av nyteknik.se

Kommentarer
Postat av: Lena

Imorse var jag faktiskt inte så trött. Men nu skulle jag kunna somna, så trött som jag är.

Ha det bra

2009-03-30 @ 20:08:11
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: susihus

Go kväll på dig. Ja visst är det märkligt att man säger så igentligen är klockan bara...Jag har försökt att sluta helt med det. Gick hyfsat att stiga upp i morse men nu är jag trött känner jag. Må bäst och KRAM på dig

2009-03-30 @ 20:43:59
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Lillan

God morgon! Tack! Det är söta A som gjort min design igen! Duktiga hon!:)

Japp jag tänker så hela första veckan...så egentligen är klockan nu 04.16!!! Huuuuu!

2009-03-31 @ 05:17:35
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: My

Så är det precis! Klockan är ju egentligen nåt annat hihi

Har haft svårt för det den här gången, och varit extra trött med...

Kram ha en bra dag

2009-03-31 @ 07:20:42
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Malin B

Så där var jag "förr", satt och "irriterade" mig på vad klockan var vid den här tiden i går, nu tittar jag på klockan och ser vad den är NU och DET är den och inget annat.

Dock gillar jag inte den här omställningen på vardagsmorgonen, till att börja med. Det är ju MÖRKT igen då jag går ut. Suck. Fast det ställer sig ju till rätta ganska snabbt igen.



Å, så spännande med en liten vovve. Den hoppas jag förstås att vi får följa här i bloggen! =)

2009-03-31 @ 07:43:37
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: evans

Knepet med utemöblerna kör jag också med för att minnas åt vilket håll klockan ska ställas.



Jag började nästan gråta när jag läste din kommentar om penséplanteringen :) Fy tusan, vad jag vill flytta bort från snön nu! Amerikanska kollegan berättar att i Kalifornien är det minsann 27 grader varmt nu...

2009-03-31 @ 08:47:23
URL: http://evans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0