Fredag hela dagen

Helgen närmar sig med stormsteg. Det är fredag och jag kan inte riktigt bestämma mig om helgen börjat eller om den börjar i kväll? Den börjar nog i kväll, alltså närmar den sig ännu.

Jag ska försöka att få inspiration till att feja runt med snabeldraken idag. Nu vet jag inte riktigt vad jag menar för jag damsuger varje dag. Hur skulle det annars se ut med tre hundar i huset? Ja, Ni kan ju gissa! Men jag ska försöka att få inspiration till lite mer än bara damsugning. Det skulle behövas dammas och torkas både här och där. Hundplädar behöver bytas (igen) och jag kanske skulle kunna få till ett litet putts på ett fönster eller två.

Först ska jag trimma en av mina favoriter, en  Cocker Spaniel flicka. Hon är så himla mysig och söt och står och viftar på svansen hela tiden. Spelar ingen roll om det så tar flera timmar så stannar inte svansen en sekund. Problemet är att klippa just svansen på henne. Jag drar i svanstippen för att räta ut så det blir en snygg linje och hon kämpar med att vifta vid svansroten.

Det sägs att solen ska skina i helgen, eller på lördag rättare sagt. Det är välkommet! Förra lördagen stod vi på Viltspårskursen i ösande regn. Ingen klagade men det är alltid så mycket roligare när det är fint väder. Alltså, helgen närmar sig med stormsteg. Det ska bli sol och jag ser fram emot att träffa alla duktiga kursare på lördag.....när solen skiner! Nu väntar jag på att favoritcockern ska komma och sen hoppas jag på att energin håller till lite städning och fix.


Kommentarer
Postat av: soffie

håller tummarna att vi alla får lite ljus på oss i helgen för det är sååå tråkigt nu.

Gött att ha städat det blir så fräscht då men sen kommer dammat krypandes så fort,förstår ej vart det gömmer sig;O)

ha en trevlig helg

2009-11-20 @ 17:58:15
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: mammakero

Nästa helg är det första advent... Så här ska det fejas oxå! Nu har jag faktiskt varit jätteduktig och putsat alla fönster och samtidigt dammtorkat överallt! Fast vad gör det nu? Det blir så fort dammit igen...

2009-11-20 @ 18:48:43
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Lena

Ha en trevlig helg! Och vi får hoppas att solen tittar fram.

//Lena

2009-11-20 @ 19:21:41
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Camillasrum

Oooo, jag vet preciiis hur det är just nu ;-) Räcker liksom med EN hund för att dammsuga ofta! Låter trevligt med kurs och sol, här har solen skinit underbart idag och vi har gjort ett sökpass i skogen. Underbart! Ha en riktigt skön helg! Kram

2009-11-21 @ 15:47:15
URL: http://camillasrum.blogspot.com
Postat av: Ulla

Hur blev det? Orkade du städa lite extra i fredags? Blev det sol i lördags? Jag vaknade upp till en mulen lördag, men sen på em. så sprack det upp så vi kom ut på en härlig fotopromenad.

2009-11-25 @ 09:38:55
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0