Gummistövlar

Jag avskyr gummistövlar. Kan inte gå i dem, de liksom klafsar. De är klumpiga och osköna. De skaver överallt och glappar när man går. Men det är skönt om man får vara torr om fötterna. Det är man inte om man går i skog och mark med hundar som jag gör. Hösten och våren KRÄVER sina gummistövlar. Likaså om man ska träna lydnad på gräsplan som är våt. Man blir dyngsur om fötterna även om man satsat på ett par Gore Tex skor.

Alltså så äger jag gummistövlar men gud så jag hatar dem. Nu är det dessutom HÅL i dem. Därför måste jag gå och köpa mig ett par nya. Det tar emot. Snål blir jag också. Jag vill ju inte ha dem, varför då lägga en förmögenhet på dem? Alltså går jag till någon billighets affär och inhandlar ett par billiga, osköna och ej slitstarka stövlar.



Nej, stopp! Det är så här jag har gjort många, många gånger. Inte den här gången. Nu ska jag försöka att ta mig i kragen och köpa ett par kloka stövlar. Dyra stövlar. Sköna stövlar.

Men inte idag för idag skiner solen!



Kommentarer
Postat av: mammakero

Härliga Puma bilder, jag älskar den med Puma i speglingen i vattnet!

Finns det inga Puma stövlar? Så kan du kanske tycka om att ha dem på och köpa dem...?!

2009-10-06 @ 17:03:06
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag köpte ett par Viking Fox ifjol och de är helt fantastiska. Kan gå runt i dem en hel dag utan att bli trött.

2009-10-06 @ 19:23:10
Postat av: Lena

Jag äger inga gummistövlar just nu. Men jag såg att Maxi hos oss säljer för 199 kr, ganska OK pris. Så jag ska nog inhandla ett par.

//Lena

2009-10-06 @ 19:38:50
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: soffie

jag har gummistövlar på jobbet å alltid i skogen men jag känner mej alltid så klumpig med dem,

å va vackra bilder...

2009-10-06 @ 20:31:37
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag gillar gummistövlar!

Gummistövlar och pannlampa! =)

Jag har provat massor med varianter, fina och tjusiga, dyrare, billigare.

Återgår alltid till Tretorn. =)

2009-10-07 @ 08:30:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: JennyPenny

Du, det kanske är dags att ändra underrubriken till bloggen, du har väl ändå tre fyrbenta älsklingar numera. Stackars Benji och Nike, får inte vara med. ;-)

2009-10-07 @ 08:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0