Umpa, Pumpa falle ralle rej!

Vi brukar göra en pumpa varje år. Göra? Ja, en gubbe av en pumpa alltså. Det har blivit en liten tradition och pumpagubben får i år stå inne på köksbordet.

Tioåringen är i full gång med att gröpa ur pumpan.
Tioåringen gröper ur och ritar en skiss på hur den ska se ut. Sen är det mitt jobb som är kvar. Jag tycker det är jätteroligt.

Hoooahaaa!
I år skulle den vara ganska enkel, bestämde arkitekten. Jag kan hålla på i en evighet med att skära och mejsla. Kanske barnet i mej som kommer fram?

Annars pyntar och firar vi inte Halloween. Däremot sätter jag alltid ett ljus på min pappas och hunden Marwins grav på Alla helgons dag. Men det är ju något helt annat även om det ibland infaller på samma helg.

Kommentarer
Postat av: mammakero

Happy Halloween!

Urläcker och snyggt gjord pumpa! Varje år så brukar jag göra en pumpagubbe och ha den stående i trapphuset. Kärnorna rostar jag och det urgröpta köttet brukar jag lägga in. Det är gott att äta till kött. Fast inte i år... Din pumpagubbe var den snyggaste jag sett!

2009-10-30 @ 14:46:27
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: soffie

å guuu va fin den blev det är roligt med halloween:O)

2009-10-30 @ 19:18:37
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, vilken FIN pumpa!!!

Du har verkligen en konstnärlig ådra.

2009-10-30 @ 19:59:41
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0