Dans, dans, dans

Medeltiden har lämnat oss........nja, Medeltidsveckan, menar jag, har lämnat oss för den här gången. Jag är absolut inte delaktig men den går liksom inte att missa. Medeltid har vi dock kvar här på ön i alla dess olika former.
Vecka 33 är lugnets vecka. Det är likadant varje år. Turisterna liksom bara dunstar bort, tomt, tyst (och skönt). Sommar är det lite till, i alla fall. I nästa vecka börjar skolan. Dansskolans alla kurser har annonserats och tioåringen, som är tio år i ett par dagar till, är anmäld till höstens kurser. Höstens! Brrr.

Lyckan var stor när hon fick se att det ÄNTLIGEN ska gå en nybörjarkurs i Balett. Jippi!!!! För att bli en duktig dansare måste man kunna dansa balett, det har storasyster sagt i alla år. Jag försöker hålla hårt i plånboken men har gett efter lite i år. Tre danskurser får det bli, där är det stopp.
Stora syster, tonåringen, har inte på något sett lämnat sin älskade dansskola (samma dansskola). Nej då, hon har i stället avancerat i lärarkåren och utökat sina lektioner till att hålla kurser för små barn både lördagen och söndagen. Lilla H får hänga med i sele på magen, eller så ringer hon kanske till mormor som får låna henne lite.

Tonåringen i unga år på danstävling tillsammans med sin partner.
Två Disco tjejer på danstävling en gång för länge sen. Idag lär hon ut dans till små barn.


Kommentarer
Postat av: Åsa

För många år sedan var vi på Gotland och stötte då på Medeltidsveckan någon dag. Lite kul för barnen var små och sonen var stört imponerad över allt. Men kunde känna Puh när vi lämnade det. I Malmö har vi nu med start på fredag Malmöfestivalen som fullkomligt invaderar Malmö med matstånd, musik, konserter. Hela innerstaden är upp och ner. Visst en del bra gratiskonserter men usch så mycket folk. Förstår din känsla.

2010-08-17 @ 22:21:28
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Äldsta dottern din .

Åh den bilden minns jag, men själva tävlingen är svagt kvar i mitt minne men kul var det :).

Ja du mamma, plånboken är inte lätt att hålla i när man väl har hittat sitt intresse men tre kurser är inte allt för mycket, om du jämför med hur mycket jag gick ett tag?!!!

Att jag har gått så långt inom dansen beror mycket på mitt stöd jag fått av dig mamma, (bara så du vet).

Älskar dig.

2010-08-18 @ 02:27:27
URL: http://tegelstenenochjag.blogg.se/
Postat av: Kitty

Kul med dans! :D Jag dansade själv när jag var "liten"! :P Det var det ända jag tyckte va kul ;)

2010-08-19 @ 12:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0