Innedag

Det snöar idag igen. Jag har kämpat med och emot en förkylning i snart tre veckor. Idag sa kroppen "sova", så det har jag gjort. Efter det att maken skottat intog även han ryggläge i soffan. Inte på grund av förkylning utan på grund av trötthet. Tioåringen intog i stället Wii kontrollen. Tänk att TV-spel kan vara så roligt. Jag har också spelat lite men jag tycker det är stressande och jobbigt. Jobbigast är nog att jag själv blir lite smått tokig. Ropar, skriker och hoppar upp och ner i soffan precis som om det skulle hjälpa den stackars gubben att få tillbaka sitt liv.

Jag är en mamma som inte gillar våldspel. Att sparka och skjuta i PC eller TV-spelen är inte okej, tycker jag. Jag minns tydligt en incidens när tonåringen var mindre. Hon satt tillsammans med en kompis och spelade på datorn. Det var ganska nytt att kunna spela på nätet och tjejerna hade i smyg öppnat en spelsajt utan att jag skulle veta. I rummet intill hör jag hur min dotter säger till sin kompis, "mamma gillar inte att man bombar så säg att det är vattenballonger, då gör det inget".

Lite så är det, man dör inte av vattenballonger utan man däckar just för stunden och kan resa sig efter en stund. Därför tror jag att jag fått en vattenballong i huvudet idag. Jag reser mig nog om en stund.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0