Runda pussel

Jag och tioåringen gillar att pussla. Traditionen brukar vara att lägga ett stort pussel under vardagsrumsmattan under julhelgen. Vi var inte hemma över julen och pussel under mattan är ingen bra lösning i år. Vi har ju två bröder bus som gärna rullar runt och brottas på golvet. Ett pussel skulle åka all världens väg även fast mattan låg över.
I stället tog vi fram tioåringens lilla biljardbord och pusslade ett mindre pussel. Dock inte mindre komplicerat då det är runt. Har Ni pusslat något runt pussel förut?


Så här ser det ut när det är färdigt. 


Lite klurigt och tålamodskrävande men roligt.  


Benji som är en bolltokig hund undrar när den nya leksaken ska bli klar.


Hur svårt kan det vara att köpa en färdig, undrar Benji?


Väntan är låååång!


Jaha? Den går inte ens att leka med. Snopet Benji, men den är inte din.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilket fint pussel. Sådana har jag aldrig sett förut. Förstår att vovven väntade på den roliga leksaken. ;)

2010-02-07 @ 21:40:12
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: mammakero

Jag har aldrig pusslat en boll förr! Hur många bitar hade den där bollen? Är det 240, som jag ser står på förpackningen? Annars brukar vi oxå lägga pussel efter jul! Allt emellan 1500 till 3000 bitar. Denna jul och den förra, lade vi dock inte pussel.

2010-02-13 @ 15:34:14
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0