Önskan om en outtömlig källa

Man blir inte lyckligare av att vara rik men just nu önskar jag mer än någonsin att jag hade en outtömlig källa. Jag skulle så gärna vilja köpa och fixa åt min tonåring och hennes pojkvän. Ni vet, de blivande föräldrarna. De har efter alla omständigheter fått det jätte bra men jag skulle ändå vilja.......köpa, ge bort och kunna stötta mer ekonomiskt än vad som nu är möjligt.

Det har varit många turer. Hur är det möjligt att missa en graviditet? Ja, det är möjligt åtminstone tills man är i vecka 20.

Först mådde hon inte bra. Doktorn sa att det var magkatarr (missade en graviditet ganska tydligt). Hon blev tidvis bättre och gick upp lite i vikt. Det klädde den smala tonåringen och att man svullnar i magen när man har en magkatarr är ju inget konstigt, eller hur?

Hon gick upp mer i vikt och ett test från apoteket gjordes. NEGATIVT! Ok, tiden går, illamåendet blev bättre (konstigt, *ironi*).
En dag sa jag som det va. Du har blivit jätte tjock, sa jag och du har faktiskt en bebismage. Då vände hon sig till ungdomsmottagningen och visst var det en bebismage. Med dagens p-piller är det inget konstigt att man går utan mens. Det är så de funkar, hormonerna och äter man p-piller tro man ju att man är skyddad.

Chocken landade hos oss alla men det fanns bara en sak att göra och det var/är att stötta. Jag tro att jag och maken har lyckats med det. Vi gör i alla fall så gott vi kan. När det ramlade ner en lägenhet mitt framför ögonen på oss var vi inte sena med att nappa den.

Nu bor det unga paret i en ljus fin tvåa. Många, många har hjälpt till med möblemang och annat. Lite här och lite där, en lampa, en matta. Tack, en soffa! Jag har ett soffbord, sa en annan. Fina glas kom med bud från andra sidan Östersjön tillsammans med en jättefin matta. Bestick fanns hos mormor att hämta. Farmor har kommit i omgångar med presenter, hallampa, påslakan. Den blivande farmodern har en stuga, ta vad Ni behöver sa hon och köksbord och stolar fick lämna sitt gamla hem. Oj, oj så många snälla det finns! Tack snälla, alla härliga hjälpsamma människor som har hjälpt till.

Brödbak i stort format. Pengar att tjäna, sen är det gott också.
I början av Januari ockuperade vi köket och bakade bröd så det stod härliga till. Luktar gott tycker Nike som gärna skulle vilja se vad vi pysslar med där uppe på bänken.


Nu har de det väldigt fint och hemtrevligt i sitt nya hem men ändå skulle jag vilja kunna bidra med mer. Som studerande har de i princip inget att leva av. Det är klart att vi ser till att de har mat i kylskåpet, vi och den blivande pappas föräldrar. Hyran får de hjälp med när barnet är fött, tills dess skrapar jag och maken i plånböckerna så gott det går. Men det är ändå så mycket som man kan lägga pengar på. Babysaker, mammakläder, bensin, bilskatt, försäkringar.............

Jag är en lycklig blivande mormor, men det skulle vara lättare med en outtömlig källa av pengar just nu.

Tre månader kvar.
Så här såg det ut i början av Januari då hon var i sjätte månaden.

Kommentarer
Postat av: britten sa....

Men en så ljuvligt fin mage !!!



jag förstår att du känner att du vill stötta stötta och stötta ännu mera..men vet du jag är säker på att all din stöttning är värd så mycket mera än alla pengar i värden även om jag mycket väl kan förstå hur du tänker och känner....En stor kram till dig och till de blivande " päronen "...

2010-02-04 @ 15:32:40
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: mammakero

Jag vet vad du menar! Så kände jag när älsta dottern flyttade hemifrån. Hennes pojkvän har i och för sig jobb, men hon studerade. I början behöver de ju ALLT! Det blir så mycket att man inte vet i ordning som blir bäst... För er dotter är det dessutom en massa tilläggs saker som hör en bebis till, vilket vi vet är MASSOR av saker! Det är det som känns i hjärtat, att det man "skrapar fram" inte på långa vägar är tillräckligt. Ändå ska du veta, gör du mer än nog, om du känner efter! Du är där! Du befinner dej i samma stad! Du kan ge vardagsstöd, vilket jag aldrig kunde. Det är oxå oerhört värdefullt!

Kramisar till er alla!

2010-02-04 @ 18:29:55
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad härligt med så många hjälpsamma människor runt omkring det unga paret. Det kommmer säkert att gå bra för dom. Men visst skulle det vara bra om man hade lite mer pengar så man kunde hjälpa till mer.

Du låter redan som en jättebra mormor.

//Lena

2010-02-04 @ 18:51:57
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Men så fin hon är.



Och vilken supermamma du är som stöttar och hjälper till !!!

2010-02-04 @ 21:59:01
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Ulla

Kan tro att det var en chock för er alla, men ni verkar alla ha hämtat er och ni verkar stå samman. Vilket stöd alla har bidragit med. Ha en go fredag!

2010-02-05 @ 10:39:25
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Sus i Hus

Oj då, va härligt att de har fått det så bra! Önskar er en toppengo helg

Kram

2010-02-05 @ 16:26:00
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Tonåringen

Jadu mamma, ett stort stöd har både du och pappa varit, och även pojkvännens föräldrar. Vi är oerhört tacksamma för det! Utan er hade allting varit omöjligt känns det som emellanåt.

Älskar dig mamma, kramkram!

2010-02-05 @ 19:43:52
Postat av: mo

Ja det låter ju konstigt att det inte gick att få reda på innan. En vän till mig visste inte att hon var gravid förrns hon var i sjunde månaden...o jag träffade henne tre veckor innan hon skulle föda..o jag märkte inte ens att hon var gravid...Konstigt, med andra o tredje barnet svullade jag till fort som sjutton...hihi , men första barnet syntes det inte förrns jag var kanske i slutet på fjärde eller början på femte månaden...



Javisst vill man hjälpa o stötta så mycket som möjligt, det kände jag med när sonen flyttade hemifrån nu i höstas...så synd att man inte har om inte obegränsat med pengar men bra mycket mer. Jag o maken studerade oxå när vi fick äldste sonen, o visst ibland var det tufft, vet när sonen blev sjuk o vi hade inte råd att hämta ut medicinen, då fick snälla mamma komma upp (vi bodde o studerade 10 mil från mina föräldrar) o köpa den till oss....



Tur att ni har så många hjälpsamma människor omkring er, kramkram

2010-02-05 @ 19:57:58
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Carina

Vi har en micro om dom vill ha. Även en TV, visserligen med stor baksida, men fullt fungerande. Säg om det är något annat dom behöver så skall jag leta i gömmorna. Hälsa blivande mamman! Det underbaraste som finns är att bli mormor! Tro mig, jag vet!

Kramar till er alla!

2010-02-06 @ 11:13:44
Postat av: JennyPenny

bara kul att kunna hjälpa till ju! Ska boka in en hemsresa i april, måste ju hem och titta på underverket h*n kommit ut.

2010-02-06 @ 18:51:02
Postat av: Åsa Cederwall

Hej mormor(snart)för det går förhoppningsvis bra och det blir nog otroligt härligt! P.S Det ser ut som om det blir tvillingar!

2010-02-07 @ 20:55:22
Postat av: Malin B

Jag blir så rörd av ditt inlägg.

Det känns verkligen som ni "landat rätt". =)

Att ha ert och omgivningens stora stöd är mer värt än allt guld i hela världen.

Vilken superfin mage, spännande att få veta vem som bor där inne.

Varmt lycka till med alla nya "roller".

2010-02-08 @ 07:59:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0