Snöskottning och motionsband

Jag som satt och gnällde i måndags över att helgen gått så fort inser att även veckan har gått fort. Nu är det fredag igen och helgen stundar.

Ute snöar det men det gör det ju i hela Sverige så det är inget undantag för oss Gotlänningar. Jag skottar snö och intalar mig med positivvitet att det är bra för kropp och skäl. Jag får igång blodcirkulationen och det ger förhoppningsvis lite motion för guuuu så jobbigt det är!
För hundarna däremot är det annorlunda. Det går inte att ta sig fram i skogen. När jag kämpat mig fram några hundra meter är jag helt slut. Jag försöker förklara för mina fyrbenta vänner att det inte gör så mycket att turen blir lite kortare just idag (igen). Vi knatar på våra korta rundor som är något så när upptrampade och vandrar vägarna fram och tillbaka. Jag är inte ensam. Möter många hundvänner som säger samma sak.

Man kanske ska ta och köpa ett promenadband? Det rekommenderar ju Cesar Millan till alla lata hundägare som inte vill gå ut med sina hundar. Då kan jag sitta här vid min dator och blogga hela dagarna samtidigt som en hund i taget får springa på bandet.
Nej, det är nog det sista jag skulle införskaffa. Men det är säkert ett alternativ till de Amerikaner (och andra) som är så egocentriska och absolut ska ha hund men inte kan sköta om dem.

Mina hundar får lite extra huvudaktivitet i stället. Benji och Nike lär sig just nu att apportera. Bära och lämna av apportbock är både roligt och energikrävande för de små.

Trötta killar efter hjärngympa.
Så här trött blir  man av att träna hjärnan.


Kommentarer
Postat av: Camillasrum

Ja det är tungt med all snö just nu, här har vi fått typ 40 cm, minst! Så det blir inte så jättelånga promenader, men pulsandet i djupsnön gör honom liiite trött iaf. Sen tog vi en runda i en lekpark en kväll, tränade att balansera på parkbänkar, gå uppför gallertrappor, inkallning upp på en ramp, ja man få ha fantasi. Trött blev han iaf! Önskar dig en toppenhelg! Kram

2010-01-29 @ 10:58:13
URL: http://camillasrum.blogspot.com
Postat av: mammakero

Jag vet hur jobbigt det är! Därför brukar min far ta skotern och köra upp en lagom rastningsrunda. Sedan är det bara att promenera!

2010-01-29 @ 15:13:56
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Ulla-Britta

Vilka godingar du har...man blir sugen på att få pussa lite på dem. Men löpband det är bara för usa hundar - bättre än inget när matte och husse är så genomlata...sorgligt! Lägg pengar på babysaker i stället, mycket roligare! Det kan jag garantera, man tröttnar aldrig! Hälsa magen och dess ägare!!! :-)

2010-01-29 @ 21:33:40
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Lena

Det blir inte bara jobbigt för oss att ta sig fram i all snö. Det känns nog för de fyrbenta djuren också. Men jag tror nog att de gillar det bättre än oss.

Ha en bra helg!

//Lena

2010-01-29 @ 22:19:11
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Malin B

I går morse blev min fyrbente herre SÅ glad när jag kommenderade "Nu går vi hem!". Han hade snö upp över hela sig och fick snällt gå i spåren bakom mig som jag "plumsade upp".

Jag börjar längta så smått efter våren... Men ljust är det ju av snön iallafall. ;) Allra helst nu när det är fullmåne!

2010-01-29 @ 23:17:55
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: soffie

underbar bild,

Önskar dej en trevlig helg

2010-01-30 @ 02:00:52
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: britten

ja jag tycker det är förfärligt med alla som måste ha hund men inte har tid att ta hand om dom....ha det gott i snön med dina fina fyrbeningar

2010-01-30 @ 14:57:49
URL: http://glitteroga.bloggg.se
Postat av: Susihus

Vilken härlig bild! Håller med dig, motionsband, ja jösses. Finns det någon bättre motion än att pulsa i snön, värsta träningspasset=)

Fast nu räcker det med snö för det börjar bli lite väl svårt att röra sig i skog och mark. Må gott

Kram

2010-02-02 @ 16:38:54
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0