Hundar så långt ögat kan nå

Det är Agility helg här på Gotland. I tre hela dagar är det tävlingar på min klubb. Eller kanske ska jag säga gamla klubb. Jag är inte så aktiv längre och tränar ju inte ens med Puma längre. Ett uppehåll, kallar vi det. Jag är medlem i klubben och jag kommer tillbaka.
Agility tävlingar på min klubb, alltså. Det började i går, fredag men då stod jag vid trimbordet och kunde inte var med som publik. Men idag satte hela familjen av mot Visby Brukshundklubb med stolar och ett brinnande intresse i beredskap.

Så duktiga de är, ekipagen. Nu är ju större delen av den svenska eliten här och tävlar så det är klart de är duktiga men jag är ändå fascinerad.
Puma, Nike och Benji var också med för att titta på och lära sig lite. Nike ska ju bli agility hund när han blir stor, har hans matte tänkt, i alla fall. Hoppas han blev tillräckligt imponerad för att förstå alvaret.


Agility däck

Det allra roligaste är att även Maken tycker just den här sporten är rolig. Han blir full av iver och inspiration efteråt och planerar just nu hur han ska hjälpa tioåringen att bygga ett däckhinder. Några vanliga hinder och en tunnel finns redan i familjens ägo. Undrar när han ska bygga balanshinder? Nästa fråga blir, vart? Vi har inte så mycket trädgård kvar.


A-hinder



Balans, säcken och i bakgrunder ses slalom

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Ååå vad kul med agility. Jag hade en kelpi en gång som var riktigt duktig på det där. Tyvärr fick jag avliva honom när han bara var 3 år han hade ett överbett som inte syntes så mycket när han vara valp men som vuxen hade han ont och kunde inte äta. Så det blev mest en plåga för honom.



Tussans bad.... Jag har inte badat hela henne ännu. Hon blev lite dålig i magen för en månad sen och fick diaree tror det var pga ett nytt foder vi testade. Då blev jag tvungen att bada "bakdelen" på henne. Dottern höll i och jag schamponerade och duschade och det gick bra faktiskt. Sen efter det har jag tvättat lite här och där för att vänja in henne och det funkar. Nu är vi på landet men när vi kommer hem tror jag det är dags för det "stora" badet av hela henne :)

2010-08-01 @ 10:32:45
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Kitty

Hehe nej det tar lite plats om man ska ha en agilitybana hemma, även om den bara ska vara "liten" ;) Ja det är roligt vilka bolus inspirations doser man kan få! Men ofta dör de ut ganska fort :( iaf på denna sidan av sverige ;) Men agility är roligt! :D Kram på er!

2010-08-01 @ 14:58:51
Postat av: Lena

Det låter kul med Agility. Själv har jag inte sett det mer än på TV.

Ha en fortsatt bra sommar

//Lena

2010-08-01 @ 18:26:26
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: soffie

men vilken trevlig helg va kul det låter med sånna tävlingar!

ha en toppen ny vecka!!!

2010-08-01 @ 21:31:21
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: mammakero

Agility ser så himla roligt ut, både för hund och förare! Det är en tävling som jag och dottern skulle vilja vara med och fotografera på!

2010-08-01 @ 22:23:02
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0