Orkesterjacka

Så har då Sverige äntligen utsett det svenska bidraget till Eurovision song contest. Tycker Ni att VI Svenskar har tagit fram rätt bidrag?

Tioåringen tycker inte att rätt låt vann. Hon har lyssnat på Erik Saade ungefär sjuhundraelva gånger om dagen sen skivan inhandlades. Undrar om man kan slita ut ett spår på en CD?


Bild från svt.se

Själv tyckte jag nog att Salem Al Fakir kunde ha fått representera Sverige i år. Ett bidrag som kanske skulle kunnat få en bra placering i det stora hela. Men vad vet jag? Men tycker gör jag och jag tycker att Anna ska byta kläder eller i alla fall dra bort underkjolen på klänningen för den hänger under. Kan ingen säga det till henne?

Annars känner jag mig ganska nöjd med klädmodet på årets Melodifestival. Orkesterjackan har fått sin egen plats på kartan. Det roliga är att jag själv har en brun ursnygg jacka i garderoben. Guldknappar och allt, riktigt stilig om jag får säga det själv. Problemet är att den är aningen för liten, eller är det jag som är för stor? Som vanligt beslutade jag mig för att behålla jackan även om den var aningen trång. Jag brukar göra så för att få en sporre till att gå ner lite i vikt (som vanligt). På så sätt försöker jag lura mig själv. Det lyckas dock inte så ofta och nu hänger jackan där, i garderoben.


Kommentarer
Postat av: ELIN

Jag tyckte nog att rätt bidrag vann faktiskt. :)

2010-03-14 @ 18:41:52
URL: http://elinhanssons.blogg.se/
Postat av: soffie

min 5åring höll med på Eric å jag på Fakir,Hoppas nu att Annas låt går hem istugorna i Europa,

kram

2010-03-14 @ 19:48:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag är också en sådan som försöker "lura mig själv" med kläderna... Hm! Suck! Äsch!



Dottern hejjade på Anna så jag "sympatihejjade" på henne jag också. Salem gillade jag annars också.

2010-03-14 @ 20:50:23
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag är också en sådan som försöker "lura mig själv" med kläderna... Hm! Suck! Äsch!



Dottern hejjade på Anna så jag "sympatihejjade" på henne jag också. Salem gillade jag annars också.

2010-03-14 @ 20:50:24
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0