Våt och smutsigt

Det har äntligen börjat töa på riktigt. Snabbt går jag genom en förvandling från den vårlängtande människan till en gnällig hundägare.
Det blir ju så smutsigt! Våta lyckliga hundar som dessutom har lite lurviga tassar. Lite lurviga, ett par millimeter, men det räcker för att det ska bli stora våta, leriga avtryck på golvet.
Men torka av dem då, tänker Ni nu. Ja då, jag torkar av, men fuktiga är de en då och när det fuktiga torkat rasar det ut en sandlåda eller ett grustag mellan tårna på dem. Grustaget ligger sen på köksgolvet så prygligt och bara väntar på att jag ska börja sucka och dra fram damsugaren.

Visst är det konstigt att man aldrig är nöjd?


Ligger på tork!

Kommentarer
Postat av: mammakero

Det är faktiskt just så, de fastnar sandlådevis i håren... Jag klagar på att vägarna är rena lervällingen som gör det extremt svårkört plus att bilarna blir så fruktansvärt skitiga!

2010-03-24 @ 16:45:49
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0