Lite trött, om jag ska erkänna

Nu är "mysso pa". Mössan är på, alltså. Jag har säkert skrivit fel för jag erkänner att Gutamål inte är min starka sida, även om jag är en inbiten "Gute".

Tonåringen har satt studentmössan på och jag försökte ta en bild. Men icke, det skulle inte tas några bilder här inte.
Student 2010
Efter möss-på-tagningen körde tonåringen ut lilla H till oss för att de båda föräldrarna skulle ut och fira med de andra studenterna.
 
Det har varit jätte mysigt och allt har självklart gott bra. Men om jag ska erkänna så är jag lite sliten. Man är liksom inte van att gå upp ett par gånger om natten för att fixa mat. Konstigt att det kan ta så på krafterna. Jag skyller på ovana och det är ju synd att hon inte sover här oftare, så att jag blir van, menar jag. Mamman och pappan vill nog inte låna ut henne för mycket. Tonåringen har i och för sig befunnit sig på krogen i natt, men jag vet att tankarna har varit hos lilla H och det förstår jag. Ändå är jag så glad över att jag får hjälpa till så att de båda föräldrarna kan få fira och vara de studenter de faktiskt är.

Lilla H som här är 5 veckor.
Pussgurka!

Kommentarer
Postat av: JennyPenny

Det är tur det har mormor och morfar som de kan lämna lilla H till så att de kan få vara tonåringar som tar studenten också mitt i allt det nya med föräldrarskapet.



Så avis på er som får barnvakta, vi bor alldeles för långt bort från kusinbarn och syskonbarn. :-(

2010-05-20 @ 16:26:31
Postat av: soffie

men å va mysigt att ha lille H oss dej å va roligt för dem att ta studenten,

så himla söt bebis!

kram

2010-05-20 @ 22:17:09
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: mammakero

Det är fint att få egentid med de små, men visst är det jobbigt oxå! Som sagt, även föräldrarna måste ju få vara studenter oxå!

2010-05-23 @ 15:47:59
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0