En riktig jul

Har det infallit någon adventsstämning hos Er?
Här flyger det stora vita flingor från skyn och adventsstakarna har kommit upp i köket. Längre än så har jag inte hunnit men jag tänkte pyssla på här under kvällen och nu ska jag gå och värma mig lite glögg.  Mysigt och gott tycker jag.
 


Snön ligger tjock på gator och torg
Julaftons morgon jag ska köpa mig en gran
Människor springer om varandra
Åh, det är jul i stan

Istappar hänger ned från taket
Det knastrar så skönt under mina skor
Jag tror på tomten att han kommer hem
Dit där jag bor

Tomten, jag vill ha en riktig jul
En sån som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Väntan man har, va man är nyfiken

Tomten, jag vill ha en riktig jul
En sån som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Jag vet att du inte gör mig besviken

Tissel och tassel, pyssel och prassel
Det pirrar i magen bakom stängda dörrar
Goda lukter i hela huset
Åh, och änglaspelet snurrar

Stämsång och fackeltåg som lyser upp mörkret
Bjällerklang och slädfärd under månens ljus
Det är en riktig jul för mig
Åh, och julefrid i alla hus

Tomten, jag vill ha en riktig jul
En sån som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Väntan man har, va man är nyfiken

Tomten, jag vill ha en riktig jul
En sån som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Jag vet att du inte gör mig besviken

Snälla tomten jag vill ha
Ett radiostyrt flygplan
Å flipperspel
Å så vill jag ha, ett sånt dä vad heter det nu igen, Donkey Kong
Å så vill jag ha fotbollsspel

Tomten, jag vill ha en riktig jul
En sån som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Väntan man har, va man är nyfiken

Tomten, jag vill ha en riktig jul
En sån som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Jag vet att du inte gör mig besviken

Tomten, jag vill ha en riktig jul
En sån som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Jag vet att du inte gör mig besviken

Kommentarer
Postat av: Lena

Adventstaken är på plats med stämningen saknas.

//Lena

2010-11-27 @ 16:55:49
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, den här sången gillar jag skarpt! =)

Du, man SKA jobba på i mysstämning med de här pysselsakerna, helt rätt!!!

2010-11-27 @ 21:23:28
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: mo

Ja det kan jag skriva under på (ja låtens text...). Här har vi faktiskt riktig stämning, ett tjockt vitt täcke ligger utanför dörren o gör mig så glad, kramar

2010-11-29 @ 17:33:59
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Susihus

Ja här är det massor av snö, så underbart fint. Det får nog bli en skidtur nu innan det blir soffan och våra vänners liv. Kram på dig

2010-11-29 @ 19:29:34
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0