Jul - Påsk - Sommarlov

Julen vara änn till Påska!

Ja, och nu är Påsken slut och vad kommer då?

Det är visst sju veckor kvar av terminen till sommarlovet, upplyste reservebarnets pappa mig om i dag. VA! SJU??
Kan det vara möjligt? Kanske men jag vågar inte titta efter i almanackan.

"Va, är allt påskgodis slut?" frustar elvaåringen förfärat idag.
"Japp, helt slut och Påsken också", sa jag.
"Men du köpte ju flera kilo, ju?"

Ja, det gjorde jag faktiskt. 39,-/kilot på Maxi! Vem kan motstå att lassa i påsarna då? Inte jag i alla fall. Det som finns kvar finns väl förvarat lååångt in i ett skåp så att ingen kan nå eller hitta det. Sparas! (Snåljåp!)
Jag har dessutom nitat ihop påsen väl så att inte ens jag kan tjuväta.


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Det som är så konstigt (men bra) är att mitt

OTROLIGA sockersug har försvunnit med ett par

soppdagar!!

Lägger atrax in receptet på bloggen...

2011-04-25 @ 22:40:52
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: soffie

tänk snart sommarlov för alla elever ,tyvärr går veckorna i Maj alldeles för snabbt,man hinner knappt njuta,

kramen

2011-04-26 @ 19:44:47
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, nita igen. Det är det jag måste lära mig. ;)

Jag har sannerligen frossat denna påsk. Men gott har det varit. ;)



Du om någon är ju frissa!!! =)

2011-04-26 @ 19:55:35
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0