Världspris och drottningmat

Jag har en nervös elvaåring som skruvar sig i sin säng i kväll. I morgon ska hon bege sig med båten tidigt, tillsammans med två vuxna och två barn till från skolan, till Gripsholms slott för att tillsammans med Drottning Silvia dela ut priset för World´s Children´s Prize.

Ni förstår säkert hur stort det är för min lilla tjej. Ja, jag är en mycket stolt mamma och väldigt glad för att hon fick lotten på sig att få åka iväg på den här grejen. I går var det presskonferens här inne i Visby och idag kunde vi läsa om henne i tidningen och här.

Men i morgon bär det alltså av och finkläder har packats ner för det ska ätas en Bankett tillsammans med kungligheter.

Men störst är ändå att möta pristagarna. Barnen har fått läsa på och redovisat de nominerade i skolan för de andra klasserna. Jag tycker det är väldigt viktigt att de får förstå vilket enormt arbete som pågår i det tysta ute i världen. Att barn inte alltid har det så bra som barn har det här i Sverige. Gå in på World´s Children´s Prize och läs mera.

Kommentarer
Postat av: Kitty

Va häftigt :) Vilken upplevelse :)

2011-04-28 @ 09:35:01
Postat av: mammakero

Det var en stor upplevelse! Alltihop, från att läsa och redovisa för pristagarna, sen få träffa dem i verkliga livet och för att sist men inte minst få äta med kungligheter på ett slott! Det är ju lika stort som Nobelpriset och hur många av oss upplever det?? Jag förstår att mamma är mycket stolt och dottern stolt men mycket spänd!

2011-04-28 @ 14:08:41
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Birgitta

häftigt!

2011-04-28 @ 17:55:59
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: ejmis

Vilken upplevelse!!

=)

2011-04-30 @ 01:13:27
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0