Sankta Lucia

Har nyss varit i skolan och tittat på det traditionella Luciatåget. I år är det våra sexor som lussar för skolan sexor som och de föräldrar som vill komma och titta. Som jag redan berättat har de fler uppdrag och har redan varit iväg på två vändor tidigare och har några kvar innan det blir jul på riktigt. Jag kunde faktiskt hålla tårarna i styr i år. Jag har ju varit och tjuvtittat, Ni kommer ihåg?

Tjejerna har delat upp Lucia uppdraget mellan sig, de som vill och min tolvåring var Lucia vid första tillfället. Då såg det ut så här precis innan ljusen skulle tändas.


Kommentarer
Postat av: soffie

å vilken vacker lucia, på vår skola hade vi ej levande ljus det här året ser lite trist ut men våra fläktar hade pajjat så det va visst en av anledningarna, en lussekram till dej

2011-12-13 @ 21:33:21
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

En fin lucia!!!

Det är stämningsfullt med luciatågen, iallafall om det inte blir som hos oss då 9:orna lussade - några av tärnorna föll men tack och lov hann de att fångas upp.

2011-12-15 @ 19:18:37
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0