Tårar av både glädje och sorg

I helgen har Gotlands Vackraste hund, Gotlands Vackraste veteran och Gotlands Bäste Juniorhandler korats. Det är Gotlands Kennel klubb som ordnar med jippot och det är hundar som blivit BIR, BIM, fått Cert eller Championat under 2010 som får vara med. Juniorerna kvalar in under vår- och höst utställningarna och min elvaåring var bland de som kom med under höstens utställning (om Ni kommer ihåg?).

När jag timmat färdigt de tre hundar som jag skulle ha med mig, var jag först tvungen att lägga mig i en snabb men intensiv influensa. Phu!!

När lördagen kom räknade jag timmarna som var kvar att vila tills det var dags för avfärd. Jag intalade mig om att två varv i ringen, det skulle jag klara av. Det var nämligen två hundar jag skulle visa. Tävlingen går till så att man bedöms två och två. En går vidare och en åker ut. Slutligen finns en kvar och det är vinnaren. Som Ni förstår hade jag inte så stora förväntningar på kvällen. Men ack, så jag bedrog mig.  

Först var det elvaåringen och Nikes tur. Matt och slapp, med sminkade kinder, stod jag och såg på. Jag orkade inte ens vara nervös. När domaren Torbjörn Skaar utsåg min alldeles egen elvaåring som vinnare med sin för dagen, något bångstyriga Nike, då höll mamma på att brista i gråt.



Sen var det veteranernas tur. Hundar över åtta år och där hade Puma kvalificerat sig. Jag stoppade två av elvaåringens Dextrosol i munnen och sprang in i ringen......och blev vinnaren. Vilade en stund, drack vatten och in i ringen igen mot nästa.......och vann igen!
Slutligen blev vi tvåa, då var jag så glad så jag hade glömt det där med att känna efter. Just då hade den gamla Pernilla tagit över. Hon som säger "det ska bara GÅ, GÅ, GÅ!"

Vinnare Gotlands Vackraste Veteran, Eirams Unika Unni med matte Marie och tvåa Rindi`s Butter men Pernilla.

Nu var det dags för mamma Stella. Mamma till våra Nike och Benji. När jag blev tillfrågad om jag ville visa henne på tillställningen svarade jag snabbt JA. Det är en ära att få vara handler och allra helst åt en så vacker hund.

Vi gick också vidare i fler steg. Inte förrän i näst sista uttagningen åkte vi ut och det av hela 37 hundar. För varje gång som vi utsågs som vinnare höll jag på att bryta ihop. Inte på grund av Dextrosolbrist utan för att U-B, hennes matte och vår kära Kennelmamma så gärna hade velat vara med. För att jag inte kunde glädjas med henne eller i alla fall få skicka massor med sms om hur det gick, så som jag gjort så många gånger när hon inte orkat vara med.
Men jag bet ihop och.....visst var hon med. Hon vakade nog över mig så att jag inte skulle snubbla på den smala mattan eller halka i glädjen.



När vi slutligen satt i bilen på väg hem strömmade tårarna tyst på mina kinder. Jag var så trött och matt, så glad och lycklig, så ledsen och sorgsen.

Tack snälla Ni i hejarklacken, Kennelpappa Rolf (jag är så himla glad att du var med), Susanne (jag är så glad att du ringde och frågade mej), Maken (tur du var med och bar bur och körde bilen), tonåringen, elvaåringen, Gammelhusse Rolf och alla Ni andra som höll en tumme för mej.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

jag vet, många att dela det med, men inte den man vill dela det med

2011-02-15 @ 08:22:12
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Marianne Clementz

2011-02-15 @ 14:55:33
Postat av: Marianne Clementz

Ett jättegrattis till er! Vad roligt att det gick så bra. U-B vakade nog som sagt över dig och var med på sitt sätt.

2011-02-15 @ 14:58:23
Postat av: Malin B

Jag är säker på att du hade hjälp "uppifrån"! En kennelmamma överger nog inte "sina" bara för att hon blir en ängel.

Vilken bragd du gjorde med alla dessa baciller i kroppen, ni är så fina allihop.

Stor kram!

2011-02-15 @ 20:57:21
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: soffie

grattis till er !Va fin han är,56

2011-02-15 @ 22:27:13
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

oj undrar varför det blev en siffra där ???

ha en mysig ny dag

2011-02-16 @ 08:23:34
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!

Vill du bli dagens blogg?

Passa på att gå in och anmäl dig!



De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)



eller kanske Följa varann på bloglovin?

Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!

(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

2011-02-16 @ 16:33:23
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: mammakero

Grattis till den lyckosamma dagen! Bädda nu ner dej och gör ingenting i en vecka! Sköt nu om dej ordentligt!

Jag vet att hon var med er hela dagen, för precis som Malin skrev, En kennelmamma överger inte de sina!

Kramar till er vinnare!

2011-02-16 @ 18:15:30
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Susanne

Du var fantastisk!!

Jag är så tacksam för att du gjorde det möjligt.

Stor kram

2011-02-16 @ 19:52:04
Postat av: ingvor

Grattis till er ni är fantastiskt duktiga på att visa hundar. Var rädda om er.



Kram Ingvor

2011-02-17 @ 14:44:24
Postat av: Benny

Rolig läsning...ett stort Grattis !!

Ha de bra önskar vi i Älmhult

Benny & Lisa

2011-02-18 @ 17:53:53
URL: http://www.lisaardh.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0