Var det en positiv eller negativ kommentar?

Elvaåringen köpt en advents kalender i fjol som innehöll smink. Dyr som .........(ska inte svära, men Ni vet, avföring, typ) men hon ville absolut ha en sådan och fick köpa en för egna pengar. Tjugofyra sminkgrejer blev det. Allt från nagellack till applikations borstar. Många av grejerna har hon inte använt men en hel del annat är ganska kul grejer.

I förra veckan tog hon fram ett stift och frågade mig vad det var. Jag tittade närmare på det och berättade att det var ett stift med lite ljus, skimrande gloss som man lägger under ögonen. Till exempel om man är trött och glåmig, fortsatte jag och visade henne genom att stryka ett lager under ögat på mig själv.
Hon tittar en stund på mig och utbrister sen, wow, det blev verkligen skillnad.

Får man slå små barn om de säger så? Självklart inte. Jag höll tyst och låtsades att det var en positiv kommentar men innerst inne är den, för mig, väldigt negativ.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Sitter här och fnissar. "Av barnen får man höra sanningen" eller hur är det det sägs? ;)

Jag fick också en sådan där "trevlig" kommentar i helgen.

-Mamma, jag tycker du bär upp kläderna så bra. Jag vill inte ha en sådan här smal midja som jag har, jag skulle vilja se ut som duuuuu. Du fyller ju ut kläderna så bra.

Fyller ut?!!?! Pyttsan! ;)

Tror bestämt att jag borde gå och köpa mig ett sådant där stift jag med... Men för mig vore det nog allra hälsosammast att sova lite skönhetssömn.

Kram på dig!

2011-03-31 @ 22:35:24
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: soffie

fniss ,va fint hon kan sminka hur gammal är hon,

kramen

2011-03-31 @ 23:02:43
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0