Datadoktorn

Nu har datadoktorna varit här. Min kära burk fick en upprensning i kanalerna men prognosen lyder tyvärr inte så bra. "Den klarar sig nog ett tag, nu". En snabb hälsoinjektion för datorer i väntan på döden. Suck! Eller i väntan på en ungdomligare burk.
Jag tycker inte min burk är så gammal men i datavärlden är den visst uråldring. Sådant är livet för en burk. Enligt datadoktorn går den på övertid och det är bra gjort, sa han. Jag trodde den var fem år och det är alltså mycket över tiden. När jag kontrollerade ordentligt visade det sig att den faktiskt är sex år! Alltså bör jag hurra för åldringen.
Min pensionär får nu se sitt aktiva liv bli bortbytt mot ett nytt. Men i väntan på ungdomens intåg får den se till att häng i ett litet tag till, där med basta!


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Haft min laptop på översyn hos sonen,

ingen vidare prognos där heller.

Och den är bara barnet!

Knappt 3 år...

Tills vidare kör jag med stationär gammal raring,

men planen är nyinköp så snart kassan tillåter!



Önskar dig en mysig dag//Kram

2011-06-01 @ 09:51:34
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0