Vilken helg!!

Det har varit strålande sol och försommarvärme. Det har också varit utställningshelg och dansskolans avslutning med stora föreställningar på Wisby Strand. Tonåringen har dansat med sina barndansare och lilla H fick vara med på scenen. Dansdebut som 1-åring för ett fullsatt Wisby Strand i två föreställningar, är inte dåligt, minsann. Lilla H:s pappa kunde i sista stund inte ta hand om dottern under lördagen så det var bara för tonåringen att ta med Lilla H som för övrigt gjorde succé tillsammans med de andra barnen. Mormor var ju på hundutställning och Farmor jobbade. Som tur är tycker Visby dansskola att det är helt okej att Lilla H är med. Elvaåringen är ju med och assisterar i tonåringens barndans så med assistanshjälp var det inga problem.

Men innan dansuppvisning hann jag alltså med att visa Benji och Puma på SSRK-Gotlands utställning. Benji fick CK med Reserv Cert och Puma glädjande matte med att vara "Excellent" och placera sig som 3:a.

Sol, värme, hundar och dansande barn tar på krafterna. När jag sett elvaåringen dansa disco och alla fått sina "tack för året blommor" var jag rejält trött. Men det är bara utställningshelg två gånger om året här på Gotland, så det är bara att bita ihop och ta nya tag. Självklart stod vi TippTopp inför en ny utställningsdag i morse.

Idag var elvaåringen också med, med sin Nike. Alla våra tre hundar fick "Excellent" i bedömning. Benji knep även idag ett CK till min stora glädje.  

Helgen har varit glädjande på många sett men mycket tung på andra.
Hon saknas, HON, vår kära vän och Kennelmamma. Hela gänget är där utom.......
Vi har gråtit och skrattat. Allt, har hon ju lärt oss och hela tiden blir vi påminda om hur det varit men aldrig mer kommer att bli. Tänk vad glad och stolt hon hade varit över sin Benji den här helgen, eller blickar hon ner på oss och vet? För mej gör det väldigt ont att inte få berätta även om jag tror att hon nog i alla fall vet och vakar över vårt utställningstält.


Kommentarer
Postat av: mammakero

Oj vilken fullspäckad helg, både i göranden och i känslor. Massor med lycka och en dos sorg med saknad som krydda. Du har med andra ord lyckats klämma in ett helt liv på en helg! Jag förstår att ni måste vara trötta!

2011-05-10 @ 19:04:29
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Birgitta

vi får väl försöka så gott vi kan

2011-05-10 @ 20:28:22
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Anonym

Tack så hemskt mycket Pernilla, och tusen tack för all hjälp! :) Det är jättekul och jag var snabb som attans att efteranmäla mig till den inofficiella på Lördag! Skall ni dit? Det verkar som att det blir Gotland Dog show i Augusti, tills dess blir det träning och åter träning! :D



/Elin

2011-05-11 @ 21:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0