Den 21 november

Jag tar upp ett nytt blogginlägg och ska skriva. Om vad? Ingen aning.
Det är tråkigt grått idag och jag ska sitta vid skrivbordet några timmar innan första hunden kommer.

Strirrar ut genom fönstret för att inse att insidan är vit prickig. Borde putsa och bör putsa innan adventstakarna ska fram.
Känner mig lite som kon i "En kos dagbok" Ni vet boken som är skriven av Bebbe Wolgers.
 
"Den 10 november. Vaknade. Åt lite hö. Två strån som fanns kvar. Tittade på Majros. Hon stod kvar på sitt gamla ställe. Tittade på Örsvart. Hon stod kvar på sitt gamla ställe. Regnar ute. Blir mjölkad. Det känns ju rätt skönt. Så mockade dom. Fick mat. Åt. Blev mjölkad. Åt. Somnade."

"Den 21 november. Vaknade. Åt frukost. Skickade iväg tolvåringen till skola. Gick ut med hundarna. Gav hundarna mat. Satte mig vid skrivbordet, det stod kvar på sitt gamla ställe. Borde städas. Grått ute. Måste på toa.


Kommentarer
Postat av: Susihus

Haha helt underbart! Visst är det så ibland. Kram på dig

2011-11-21 @ 11:19:46
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Birgitta och Isak

ja vissa dagar .......

2011-11-21 @ 13:01:53
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: mammakero

Hahaha! Igenkänningsfaktorn var hög av en kos dagbok! Han var fantastisk på att skriva, Beppe.

Själv har jag typ gjort samma sak idag.

Vaknade, tog en frukost med dottern, läste 70 sidor i en bok, klädde mej, talade i telefon, åt pizzasallad till lunch, bäddade sängen, letade fram julgardinerna, strök dem och hängde upp dem, kokade kaffe, fikade samtidigt som dottern och jag spelade kinaschack. Ute har det varit grått och mörkt, trots att det var dag.

2011-11-21 @ 16:45:30
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: soffie

haha va bra ibland kan man verkligen känna sig så där precis som en ko ja förutom mjölkningen då:) kram

2011-11-21 @ 19:14:39
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0