Fredag redan imorgon

Den här veckan har gått fort. Swich! I morgon är det redan fredag och jag inser att jag inte ringt min snälla gamla mamma en endag gång denna vecka. Hon bor ensam och jag försöker att höra av mig och kolla att allt är okej. Nu är det i alla fall för sent för att ringa så jag får se till att komma ihåg det imorgon. Vi är fler syskon och mamma mår säkert prima men mitt samvete, detta ständiga samvete, mår inte bra av att inte sköta sin dagliga plikt. Plikt? Nej, det är ingen plikt, ja, kanske säger min hjärna att det är min plikt.  Eh jag vet inte vad det är men i morgon ska jag i alla fall ringa.


Någon jag saknar oerhört är lilla H. Det är två veckor sen jag såg henne och två till tills vi ses igen. Då kommer hon till Gotland för att träffa sin pappa och inte sin mormor. Men någon timma hoppas jag att jag kan få tillsammans med henne. Tjugoåringen saknar jag också men henne pratar jag med nästan varje dag i telefon. Avståndet blir inte så långt då.


Glass är gott!


Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag förstår att du saknar din fina H!

Hon är så söt. Tur att det går att hålla kontakt på annat vis än "face to face" iallafall.

Så är det typiskt med det dåliga samvetet... =(

Över mamma alltså. Hon får skaffa blogg så ni kan hejja på varandra på detta smidiga vis, det är ju öppet när som helst på dygnet menar jag.

Kram på dig!

2011-10-08 @ 17:46:31
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Tjugoåringen!

Vi saknar dig också mamma/mormor.

Vi får ta och skaffa skyp så vi kan titta på varandra ibland :)

2011-10-10 @ 09:28:51
URL: http://tegelstenenochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0