Vilken lördag det blev!

Jag kan inte förstå varför jag hela tiden ska ha problem med mina datorer? Jag kan minimalt om dem och precis som med bilen vill jag att det ska fungera utan problem. Så är det sällan, tyvärr.

Nu har jag i alla fall lyckats göra en system återställning på datorn och vips så hade jag tillgång till Internet igen. Skönt!

Så, lite sent men som det heter, bättre sent än aldrig........

Lördagen gick i utställningens tecken. Gotlands Kennelklubb hade sin årliga inoff höst utställning. Dagen började med att Nike och Robyn slog ut mamma och Benji genom att bli bäste hane. Sen vann de över syster Isa som fick nöja sig med BIM (igen).

Bäst i ras, BIR och Bäst i motsatt kön, BIM  SE VCH Rindi´s Highland Shady Lady BIM  Rindi´s Highland Hope And Glory BIR
Isa med sin matte Åsa som BIM och Nike med tovåringen som BIR
 
Vidare blev Nike vinnare i grupp 8 genom att vara vackrast bland Retriver och Spaniel och därmed var han klar för BIS-final.

Grupp 8
Grupp 8 som består av Stötande, apporterande hundar/vattenhundar 

Där emellan tävlade de båda i Junior Handler och kom 2:a och är nu kvalificerade till att tävla om att bli Gotlandsmästare i Junior Handling som går av stapeln i Februari.


Junior handler där det tävlas om att visa hund på bästa sett. På bilden saknas det vinnande ekipaget.

Dags för BIS-finalen. Tio hundar kvar av totalt 117 och däribland vår Nike. Wow!
Domarna Mimmi Gruffman Rönnlund och Gerty Broman plockade bort 6 hundar och Nike står kvar bland de fyra bästa. Hjärtat slår i bröstet på mej så jag trodde det syntes på utsidan.

De slutar som två efter en Rottweiler med all rätt. Rottisen var en riktig snygging. Så himla roligt! Vi svävade hem på små moln och rasade samman i soffan, helt ut pumpade.

BIR= Bäst i ras
BIM= Bäst i motsatt kön
BIS= Bäst in show


Kommentarer
Postat av: soffie

va fina ni är, grattis till er:) kram

2011-10-10 @ 20:17:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilka upplevelser och framgångar ni får vara med om. Härligt!

2011-10-11 @ 07:02:03
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: mammakero

Vad kul ni har det! Att vinna tillsammans måste vara extra kul!

2011-10-12 @ 11:02:47
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Susihus

GRATTIS va roligt! Hejja

2011-10-12 @ 18:52:33
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0