Den "gammla Pernilla"

Den tjejen ska vi inte ha tillbaka, den gammal Pernilla, alltså. Ikväll skulle man kunna tro att hon är tillbaka för här sitter jag och jobbar. Klockan har passerat 23.00 och resten av familjen ligger lugnt i sina sängar och snusar på kudden.

Jag ska jobba undan lite. Tänker nämligen inte jobba i morgon eftermiddag för då ska jag och tolvåringen på agility. Dessutom har jag sovmorgon i morgon. Ha, så skönt det känns att ha en ledig (nästan) fredag.  Jag kom iväg på mötet ikväll. Tre mammor och jag som drar i trådarna och ska delegera, ja, gissa om vi ska delegera? Här ska det få jobbas! Tro inte att man kan vila och få åka snålskjuts bara för att man inte har en mun som glappar (som jag).

Helgen stavas agility och startar redan i morgon. Tävling i dagarna tre och tolvåringen tillsammans med Nike på banan. En nervös mamma på läktaren som håller tummarna så de är alldeles blå. Så kommer nog helgen att se ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0