Snö och världens bästa granne

Kallt och blåsigt och en massa snö. "Tack, nu räcker det" ropar jag och tittar upp mot den grå skyn. Om det nu är där som den ansvarige sitter? Inte vet jag?
Jag ska inte klaga, igentligen. Så här bra har jag nog inte haft det någon gång tidigare när det gäller snöröjning. Grannen, som har blivit ägare av en fyrhjuling med schaktblad, röjer utan några knorr, vår sida av uppfarten och även vår parkering också. Hur snäll kan en granne bli? Kommer att stå i skuld i all evighet till honom. 

Nu är de äntligen här, lilla H och tjugoåringen. Efter en hel natts resande kom de lagom till frukost i morse. Man kan liksom inte få nog av att pussa och krama. Det är så mysigt!! 

Kommentarer
Postat av: Susihus

Härligt med goa grannar! Ha det nu så gott

2012-02-13 @ 08:35:26
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Malin B

Hos oss har det inhandlats en fyrhjuling nu i höstas och du må tro att det där schaktbladet är TOPPEN!!! =)

2012-02-14 @ 21:30:19
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Grannen

Gulle dig!!

Inte tusan står ni någonsin i skuld till oss inte! Man får vad man ger och ni är minsann ännu gulligare tillbaka. Dessutom älskar han att få köra runt med sin fyrhjuling så det blir en win-win situation.



Kram på er!!

2012-02-15 @ 09:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0