Knut säger jul ut

Idag har jag haft julgrans skakning. Även i glöggflaskan. Nu är det slut och julen den har jag kastat ut. Nja, jag har packat ihop den i alla fall. I år har jag packat lite bättre än i fjol för jag fick flera kassar och en hel kartong över mot vad jag hade när jag packade upp. Bra jobbat eller något som är galet?

Nej då, inget är galet bara bra packat. Jag har ganska mycket julprylar och jag är glad om det kan bantas ner i utrymmet i "skrubben".
Lite vemodigt är det. Jag har inte tröttnat på mina tomtar än. Jag fick inte upp dem förrän precis innan jul. Brukar ta fram en del redan under advent men det hade jag inte tid till i år. Dessutom hade jag packat så dålig (som jag sa) och visste inte vad just advent tomtarna var. I år har jag märkt två hela backar men "Advent" så att det ska vara lätt att ta fram till nästa år, eller i år är det ju.

Kommentarer
Postat av: Susihus

Ha en härlig söndag. Här blir det sökträning idag. Hade även behövt åka till IKEA men det hinns nog inte med dessvärre.

Kram på dig

2012-01-15 @ 11:49:32
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jo, jag förbereder alltid maten till kommande vecka men det beror på att jag jobbar längtst och kommer hem sist i familjen och numera hinner ju till och med sonen att åka till träningen innan jag kommit hem så därför är det klart smidigast att det finns mat "på lut".

Att vara proffs på packning har verkligen sina fördelar. När man vid advent har full koll på adventsgrejerna är toppen!

2012-01-15 @ 13:37:19
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: mammakero

Julen är ute i förrådet, allt utom granen. Tanken var att tjejerna skulle fota avklädningen, eftersom de filmade påklädningen. Nu verkar de skippat den tanken, så jag hoppas att jag får hjälp att plocka ihop granen. Den är stor, så det är ett pyssel... Även jag älskar julen och har julen framme så länge jag kan. Packade oxå ovanligt bra iår, det blev mer komprimerat...

2012-01-15 @ 16:17:23
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag tog bort julen förra helgen. Det känns som man har alldeles för mycket julpyssel. Det behöver bantas ner här också med tomtar.

//Lena

2012-01-15 @ 17:29:09
URL: http://bloggissoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0